בניית אתר תדמית רספונסיבי

מהו אתר רספונסיבי ומדוע חשוב שאתר התדמית שלכם יהיה בעל עיצוב רספונסיבי? כל התשובות במאמר הבא

לפי דו״ח שפרסם המרכז לחקר הפרסום העולמי – WARC, יותר מ-2 מיליארד אנשים מאוכלוסיית העולם מעדיפים לגלוש באינטרנט באמצעות הטלפון הנייד במקום דרך המחשב השולחני. לפי גוגל, 27.8 מיליארד מהשאילתות במנוע החיפוש מבוצעות דרך הנייד ולא דרך המחשב. יותר ממחצית מהגלישה באינטרנט מתבצעת באמצעוצ הסמארטפון, ולפי ההערכות, עד שנת 2025 קרוב ל-72 אחוז מהגולשים יגלשו רק דרך הסמאטפון שלהם. בשל הפופולריות הרבה של גלישה באמצעות הסלולר, חשוב מאוד שאתר התדמית שלכם יהיה בעל עיצוב רספונסיבי. .

מהו אתר רספונסיבי?

לפני כניסתם של הטלפונים החכמים לחיינו, לאתרי האינטרנט הייתה גרסה אחת שהותאמה למחשבים בלבד. כשחברות הסלולר החלו לשווק את הסמארטפונים, מנהלי האתרים החליטו לייצר שתי גרסאות לאתר האינטרנט שלהם: גרסה אחת המותאמת למחשב וגרסה שנייה המותאמת לטלפון הנייד. אלא שהגרסאות לטלפון הנייד לא סיפקו חווית גלישה נעימה לגולש – האובייקטים באתר הופיעו בחוסר סדר וחלקם היו קטועים. גוגל אף העדיף שלא לקדם את אותם אתרים שהיו להם שתי גרסאות שונות, והם חוו פגיעה בקידום שלהם במנוע החיפוש.

כיום, במקום שתי גרסאות לאתר אחד, מרבית אתרי האינטרנט כיום הם רספונסיביים. המושג ״עיצוב רספונסיבי״ (Responsive Web Design) אותו טבע מעצב האתרים איתן רקוטה בשנת 2010, מתייחס לכך שתצוגת האתר מותאמת לגדלי המסכים השונים: למחשב הנייד, למחשב הנייח, לטלפונים החכמים ולטאבלטים. אתרים בעלי עיצוב רספונסיבי הם אתרים שכל האלמנטים השונים בהם מותאמים לכל מכשיר, כך שניתן לגלוש בצורה נוחה באתר האינטרנט גם באמצעות המובייל.

מדוע חשוב שאתר התדמית שלכם יהיה רספונסיבי?

כאשר גולשים נכנסים לאתר שלכם הם מצפים לקבל חווית משתמש טובה. הם מעוניינים לגלוש בנוחות אופטימלית, ואין להם סבלנות לאתרים מסורבלים ואיטיים בהם האלמנטים קטועים. מחקר מצא ש-53 אחוז מהגולשים ינטשו אתר שלוקח לו יותר מ-3 שניות להיטען. אתר רספונסיבי מאופיין בכך שהדפים בו נטענים מהר מאוד, שהניווט בו הוא אינטואיטיבי, שהאלמנטים השונים נמצאים במרחק נכון אחד מהשני ושהטקסט קריא ואין צורך להגדיל אותו. לכן, אם אתם רוצים לגרום לגולשים להישאר באתר התדמית שלכם ושלא יעברו לאתרים של המתחרים, חשוב מאוד לבנות אתר תדמית רספונסיבי.

הסיבה השנייה לכך שחשוב להשקיע בעיצוב רספונסיבי, היא קידום האתר. מאז שנת 2015, האלגוריתם של גוגל מעדיף לקדם אתרים עם עיצוב רספונסיבי על פני אתרים אחרים. זאת משום שאתרים רספונסיביים מעניקים חווית משתמש טובה יותר מאתרים עם עיצוב מיושן. ענקית החיפוש אף מתכננת להשיק אינדקס ניידים בו יופיעו אך ורק אתרים רספונסיביים. ככל שהאתר שלכם יעניק חווית משתמש טובה ואיכותית, כך תוכלו לשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש ותזכו לתנועת גולשים רבה יותר אותם תוכלו להמיר ללקוחות.

מאמרים
ליעד עובדיה

קידום אורגני בגוגל

כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני בגוגל קידום אורגני בגוגל – כל הנקודות שחשוב לדעת כבעלי עסק, חשוב שתהיה לכם נוכחות חזקה בעולם הדיגיטלי.

Read More »
שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות ליעד פתרונות פרסום
מאמרים
ליעד עובדיה

טיפים לקידום בפייסבוק

5-טיפים לקידום בפייסבוק נראה לכם שלעלות פוסט זה קל ?. 5 טיפים שיעזרו לכם לשווק נכון את העסק שלכם בפייסבוק. נראה לכם שלעלות פוסט לפייסבוק

Read More »