Facebook Pixel Code

מהם השיקולים בכניסה לתהליך של מיתוג מחדש?

מיתוג מחדש?

מיתוג עסקי מחדש הוא סיפור מורכב לכל הדעות.
ככל שמדובר על עסק גדול יותר ומוכר יותר, מיתוג מחדש יכול להעמיד בסיכון את הקשר שלו עם הלקוחות ולהשפיע לכיוונים שונים על ההתנהלות העסקית.

אז מהו בעצם מיתוג מחדש? מתי צריך אותו? איך זה עובד ואיך זה משרת את טובת העסק?

מהו מיתוג מחדש ולמה הוא כזה מורכב?

מיתוג לעסקים מחדש הוא תהליך שבמהלכו מגדירים מחדש את הערכים, את השפה החזותית והמילולית ואת המסרים השיווקיים, אותם החברה מעוניינת להעביר ללקוחות הפוטנציאליים והפעילים שלה.

בפועל, התהליך כולל החלפה של:

  • השפה הגרפית של המותג – סמלים, לוגו, צבעים, פונטים וכן הלאה
  • עיצוב מחדש של דפים עסקיים ברשתות חברתיות, פרסום בגוגל, כדי לסנכרן את האלמנטים השונים של שיווק דיגיטלי
  • עיצוב מחדש ואופטימיזציה של אתרי אינטרנט
  • בניית אסטרטגיה שיווקית, הכוללת קמפיינים, מצגות ועוד
  • עיצוב מחדש של פריטי מיתוג מסורתיים, כמו כרטיסי ביקור, פליירים, שילוט ועוד
  • עיצוב מחדש של אריזות מוצרים

במרבית המקרים מדובר על מהלך רחב היקף ומשמעותי, שיש לו השפעה על היבטים רבים של התנהלות החברה ולכן חשוב לבצע אותו באופן מקצועי, אחראי וזהיר, כדי להבטיח שהתוצאות שלו יהיו אפקטיביות.

בסופו של דבר, מיתוג מחדש הוא בעצם החלפה של שפה.
השפה המשותפת והמוכרת שיש לעסק שלכם עם קהל הלקוחות.
אתם בעצם צריכים לבנות שפה חדשה, שתתקבל בקלות ובשמחה ושגם יהיה קל להכיר וללמוד אותה, אך גם באופן כזה שקהל הלקוחות שלכם לא יתבלבל ביניכם ובין המוצרים שלכם לאלה של חברה אחרת.

אז למה בכלל צריך את זה?

מיתוג עסקי ועיצוב גרפי

מתי צריך לעשות מיתוג מחדש?

יש מגוון גדול של סיבות לעשות מיתוג מחדש לעסק, אבל כאן תמצאו את העיקריות שבהן:

ערכי החברה השתנו

עסקים ותיקים מאוד חווים את זה כל הזמן – הערכים שליוו את החברה בשנות ההקמה שלה ובשנותיה הראשונות הם כבר לא רלוונטיים.
פעילות החברה השתנתה באופן מהותי והמיתוג הקיים כבר לא משקף את מה שהחברה מעוניינת לשדר ללקוחות שלה. המיתוג הקיים כבר לא משקף את המציאות ולכן כדאי להחליף אותו.

מיתוג עסקי בעייתי

כל עסק עובר תקופות קשות, אבל אם התקופה הקשה נמשכת זמן רב, העסק עלול ליצור לעצמו שם לא טוב – תלונות, איחורים, אי שביעות רצון של הלקוחות, בעיות בשירות, מוצרים תקולים ועוד.
כל אלה יכולים להיות סיבה מספיק טובה להחליף מיתוג עסקי, כדי להתחיל דף חדש עם הלקוחות.

התאמה לשינויים עסקיים

עולם העסקים הוא דינמי – כל חברה ותיקה מספיק יכולה לספר לכם את זה. לכן, חברות ועסקים ותיקים משתנים מדי פעם, משנים פעילות עסקית, פונים לקהלים חדשים ובהתאם, משנים גם את הערכים שליוו אותם עד כה. במקרים כאלה, מיתוג מחדש מסייע לדייק את הפעילות של החברה וגם את הקשר עם הלקוחות.

התאמה לקהל יעד צעיר יותר

בעיקר אצל עסקים ותיקים, חלים שינויים לפעמים דווקא אצל קהל היעד, שהופך להיות צעיר יותר. במקרה כזה החברה צריכה לערוך שינויים כדי להתאים את השפה השיווקית שלה לקהל החדש, לרענן את הייחודיות מול המתחרים ולעמוד בתנאי התחרות הקיימת בשוק – כדי לא להישאר מאחור.

מיתוג עסקי מחדש – לסיכום

מיתוג לעסקים כולל אלמנטים רבים שחשוב לפעול בתוכם בצורה מדויקת, מסונכרנת ומתואמת.
אלמנטים אלה צריכים להשתנות לעיתים, כאשר השינוי משרת כמובן את טובת העסק.
יחד עם זאת, גם מיתוג מחדש, כמו כל תהליך של מיתוג עסקי, צריך להתבצע באופן מקצועי, תוך תהליכי חשיבה שיבטיחו שמירה על קשר טוב עם לקוחות קיימים, העברה של מסרים מדויקים ללקוחות פוטנציאליים, בחירה של שפה שיווקית הולמת עבור העסק ולקוחותיו וכן הלאה.

את כל זה אפשר לעשות בליווי מקצועי של חברת "ליעד פתרונות פרסום", המנוסה בתחום המיתוג העסקי, שיכולה לבצע את כל התהליכים הללו עבורכם על הצד הטוב ביותר.

בניית אתר תדמית תמונה 1

תוכן עניינים

רוצים לשמוע על חידושים בעולם המיתוג והעיצוב?
השאירו פרטים והישארו מעודכנים עם הניוזלטר שלנו :) מבטיחים לא להעביר את הפרטים שלכם כמובן.
לקוחות משוויצים בנו

הטופס נשלח בהצלחה ונציגנו ייצרו אתכם קשר בקרוב

start liad solutions

לקוחות חדשים מקבלים מאיתנו 10% הנחה, רוצה לקבל פרטים נוספים?