שיווק דיגיטלי » המגזין לפרסום עסקים » שיפור ה-CTR באתר- כלי לשיפור מיקומים
יש לעסק שלכם אתר? כל הכבוד!
האתר שלכם מושקע, יפה, מעוצב ומלא תוכן איכותי? קבלו עוד טפיחה על השכם!
אבל אפילו אם יש לכם אתר מושלם ואפילו אם הוא מופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל….
זה לא מבטיח לכם כניסות של גולשים, הקלקות וטראפיק.
כדי שכל זה יקרה, אתם צריכים CTR טוב. לא יודעים מה זה?
אז טוב שנכנסתם לקרוא.
אחד המונחים הכי חשובים בתחום קידום אתרים הוא CTR, או בשמו המלא – Click Through Rate, ובעברית – שיעור לחיצה, או הקלקה.
ביטוי זה מתייחס לרוב למספר החשיפות של האתר שלכם, או הקמפיין שלכם (מספר הגולשים שראו אותו) לבין כמות הלחיצות והכניסות לאתר, או הקמפיין שלכם.
אם אתם עוסקים בתחום שיווק דיגיטלי, או משלמים למישהו שיעשה את זה עבורכם, כדאי שתבדקו היטב מה מצב ה CTR של האתר שלכם במקביל.
כאשר בודקים את ה CTR במסגרת פעולות לצורך קידום אתרים, או קידום בגוגל, בודקים עמודים ספציפיים באתר – אלה המופיעים בעמודי תוצאות החיפוש בגוגל.
עמוד שיש לו CTR טוב, הוא עמוד שנראה טוב בעמודי התוצאות של גוגל.
במילים אחרות – כדי ליצור CTR טוב לאתר שלכם, או לעמודים ספציפיים באתר, צריך לוודא שכאשר האתר מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, הוא מופיע בצורה אטרקטיבית ומעניינת, שתגרום לגולשים לרצות ללחוץ ולהיכנס לראות מה יש בפנים.
אם יש לאתר שלכם CTR גבוה, תהיה עלייה בתנועת הגולשים באתר שלכם, אפילו אם המיקום של האתר בדפי התוצאות בגוגל לא ישתנה.
גם תהליכי מיתוג עסקי שאתם עושים לעסק שלכם ירוויחו מהמהלך
ראשית כל, שיפור ה CTR מוזנח פעמים רבות על ידי בעלי אתרים ואפילו על ידי בעלי מקצוע בתחום קידום אתרים ואף בניית אתרים, אבל למעשה זהו הנתון החשוב ביותר שצריך להתייחס אליו כדי לוודא שהאתר שלכם מצליח להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.
והרי כל העבודה של קידום אתרים היא לנסות להגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל.
במילים אחרות – אתם יכולים לשפר את חווית המשתמש באתר, לעשות אופטימיזציה לדפים שונים, להגביר את מהירות הטעינה של הדפים באתר, לשנות את העיצוב וגם להוציא על ה המון כסף, אבל אם לבסוף הגולשים לא מקליקים על האתר שלכם, כשהם רואים אותו בתוצאות החיפוש של גוגל –
לא עשיתם כלום.
בנוסף, אם גולשים לא נכנסים לאתר שלכם, הוא יורד בדירוג של גוגל ואז יהיה עוד יותר קשה לגולשים למצוא אותו.
שיפור מדד ה CTR גם מצביע על רמת ההצלחה של מאמצי ה SEO שלכם ושל מקדם האתרים ששכרתם, אבל גם משפר את הדירוג בגוגל בפני עצמו.
משום כך, גם אם האתר שלכם מדהים ומושקע, אבל הוא מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל בצורה לא מאוד אטרקטיבית – אתם צריכים לשפר את המצב, כדי להגדיל מספר הקלקות.
לגוגל יש כלי שנקרא סרץ’ קונסול (search console) אשר מאפשר לבעלי אתרים ולבעלי מקצוע שעוסקים בקידום אתרים, לבדוק את כמות הכניסות שמקבל כל אחד מעמודי האתר, ביחס לכמות ההופעות שלו בתוצאות החיפוש של גוגל.
אם האתר שלכם עדיין לא מחובר לכלי הזה, כדאי שתחברו אותו בהקדם.
אפשר לבצע את החיבור הזה בקלות, בעזרת שלבי אימות פשוטים שתתבקשו לבצע עם גוגל סרץ’.
לאחר שהאתר שלכם כבר מחובר לגוגל סרץ’, אתם צריכים ללחוץ על קטגוריה שנקראת “ביצועים”, המופיעה בסרגל שבצד המסך ואז ללחוץ על “דפים”.
כעת צריך להופיע לכם רגף מעל רשימת שמות הדפים באתר שלכם ובו קובייה עם הביטוי “שיעור קליקים”. לחצו עליה ותראו את שיעור ההקלקות של כל עמוד באתר שלכם.
עכשיו אתם יודעים אילו דפים באתר שלכם צריכים לעבור אופטימיזציה – כלומר סוג של מהפך סטיילינג כדי שהגולשים ייכנסו אליהם יותר. לצורך כך, מקדמי אתרים עושים פעולה אחת חשובה במיוחד, שיכולה להקפיץ את ה CTR של האתר, בתנאי שהיא נעשית באופן מקצועי וחכם:
שינוי כותרות מטא ותיאור – שיפור הכותרת של העמוד ותיאור המידע המופיע בעמוד, כפי שהם מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל. הכותרת צריכה להיות קצרה ותמציתית, ברורה ועניינית, אך גם אטרקטיבית.
הגולש צריך להבין מייד מה אתם מציעים לו בעמוד הזה ולהבין גם שכדאי לו להיכנס.
שיפור ה CTR הוא כלי חשוב ואף חיוני לבדיקת מצב האתר שלכם כחלק מפעולות שאתם עושים לקידום האתר. הוא מאפשר לכם להבין בצורה מאירת עיניים איפה ומה אפשר לשפר באתר כדי להגדיל את מספר הכניסות, את מספר ההקלקות ולבסוף את מספר ההמרות.
משום כך, זהו כלי שכדאי להשקיע בהבנה שלו ולהתחיל לשפר את המדד.
מקצוענות היא הבסיס לכל הצלחה עסקית, וזה מה שהחבר'ה של ליעד - מקצוענים. ואז מגיע רמת השירות הגבוהה והבלתי מתפשרת, מענה איכותי, מכל הלב, אכפתי, נותנים הכול כדי להיות עם העסק שלי. ממליץ לכל מי שרוצה אתר, מיתוג ובכלל לשווק את עצמו ברשת להיפגש עם ליעד ולתת לו את ההגה של השיווק בעסק שלו.
יופי של תוצרים. תהליך עבודה פשוט ונח. נהנינו מאד לעבוד ביחד אם הצוות של ליעד ובטוחים שעוד נחזור להשתמש בשירותי העיצוב שלהם
שיתוף פעולה מצויין, אחרי שיחה טלפונית הבין את קו המחשבה שלי ולקח את זה הלאה. קיבלתי בהחלט תמורה למחיר.
חבריי, אני מודה לכם מכל הלב על העבודה המקצועית שביצעתם, על היחס המשפחתי ,הייתם זמינים עבורי כמעט 24/7. תענוג גדול לעבוד איתכם. אתם מס' 1
חבר׳ה מוכשרים וסופר יצירתיים. חווית שירות נעימה, באמת חשוב להם שכל פרויקט (ולו הקטן ביותר) יצא לא פחות ממושלם! ממליץ בחום 🥇
היה לי את העונג לעבוד עם ליעד על בניית לוגו. אדם מנומס, בעל סבלנות, יצירתי ומקצועי. כל מה שצריך בעצם. מאד מומלץ.
מזה כשנתיים מסייע ליעד עובדיה למיתוג מחדש של עמותת ביה"כ "אם הבנים" בטירת כרמל, באופן מרשים, מקצועי ומסור ביותר, תוך הפגנת קשב, סבלנות ורצון לענות על הצרכים של העמותה והקהילה באופן מיטבי מיותר. ממליץ מאוד להשתמש בשירותיו המקצועיים, לא תתאכזבו !
שירות מצויין,תוצאות מדהימות,אדם משכמו ומעלה,אדיב,יצירתי,מגדיל ראש, רואה תוצאות גדולות ומהירות,ממליצה בחום
רמה מאוד גבוהה של עבודה ביצוע מאוד מקצועי יורד לפרטים הקטנים יחסי אנוש מעולים פשוט מקצוען!!!!
וואו, וואו, וואו! מרוב שהיה לי כיף לעבוד עם ליעד אין מספיק סופרלטיבים שיביעו את שביעות הרצון שלי מהעבודה עמו. פניתי אל ליעד על מנת שיעצב עבורי לוגו למשרד החדש שלי. ליעד היה קשוב מהרגע הראשון, עשה כמה סקיצות ללוגו שלי, שלא כמו מעצבים אחרים, בא פתוח לשמוע את כל הרצונות שלי ולא ויתר עד שהרגשתי שהוא עיצב את הלוגו שהוא אני. אני מאוהבת בלוגו שליעד יצר! בכל שלב הרגשתי את האכפתיות של ליעד, הרגשתי שממש חשוב לו, שכאילו הוא יוצר לעצמו את הלוגו הפרטי שלו. הרגשתי בנוח לומר לו כל מה שאני חושבת עד רמת הפסיק. וליעד, כמו מקצוען אמיתי נתן פתרונות נפלאים ויפהפיים עד סוף העבודה ותמיד עמד בזמנים! אין לי ספק שמי שיבחר לעבוד עם ליעד ייווכח גם הוא בעבודה הנעימה מולו וגם בכל היתרונות שהוא מביא איתו לעיצוב שלכם. בעתיד אני אפנה רק אליו על מנת להמשיך ולפתח את המותג שלי!
טלפון ליצירת קשר: 0544984401
תמיכה ושירות לקוחות: 0527409183
כתבו לנו: OFFICE@LIAD-SOLUTIONS.CO.IL
מייל נוסף:
OFFICE.LIAD.SOLUTIONS@GMAIL.COM
LIAD SOLUTIONS חברת פרסום בעלת וותק של 12 שנים בפרסום ושיווק עסקים, מיתוג ובניית אתרים. הגיע הרגע לקחת את העסק שלך קדימה, אנחנו ניקח את המותג שלך למקום שעליו חלמת.