fbpx

כל מה שרציתם לדעת על קידום אורגני בגוגל

תוכן עניינים

קידום אורגני בגוגל - כל הנקודות שחשוב לדעת

כבעלי עסק, חשוב שתהיה לכם נוכחות חזקה בעולם הדיגיטלי. אם אתה לא שם אתה פשוט לא קיים, ולכן עליכם לקדם כמה שיותר את אתר האינטרנט שלכם. ככל שתיהנו מכמות גולשים רבה יותר, תוכלו להמיר אותם ללקוחות וכך ליהנות מהגדלת ההכנסות ולהרים את העסק שלכם לגבהים. אחת מהדרכים לעשות זאת היא באמצעות קידום אורגני בגוגל.

מהו קידום אורגני בגוגל?

כאשר אתם מבצעים חיפוש בגוגל ומקלידים ביטוי מסוים, יופיעו בפניכם אתרים העונים לביטוי שחיפשתם. מרבית הגולשים נכנסים לאתרים שמופיעים בעמודים הראשונים של גוגל, בעוד ששאר האתרים שנמצאים מאחור כמעט ולא זוכים לביקורים. מהסיבה הזאת, כל אתר ואתר נלחם כדי להגיע לעמודים הראשונים בגוגל. ישנה מגבלה על כמות האתרים שמופיעים ראשונים במנוע החיפוש, ולכן התחרות היא קשה. 

יש שתי דרכים להגיע לעמודים הראשונים בגוגל: להקים קמפיין ממומן ולפרסם מודעות בתשלום בגוגל, או להגיע לשם בצורה טבעית (אורגנית).

איך מגיעים לעמודים הראשונים של גוגל בשיטה האורגנית?

לגוגל ישנו אלגוריתם מיוחד שסורק את כל אתרי האינטרנט הקיימים ברשת. בהתאם לתוצאות הסריקה, גוגל מחליט אילו אתרים הם בעלי סמכות בתחום מסוים ואותם הוא מחליט לקדם. ישנם כ-200 גורמים לפיהם גוגל בוחר אילו אתרים לקדם בעמודים הראשונים, אך ברמת העיקרון הוא מקדם את האתרים שנחשבים בעיניו כאיכותיים והטובים ביותר.

הדרך לגרום לאתר שלכם להיתפס כאתר איכותי וטוב המעניק חוויית משתמש מצוינת לגולש, היא באמצעות קידום אורגני בגוגל. קידום אורגני, הנקרא בשפה המקצועית אופטימיזציה למנוע חיפוש (Search Engine Optimisation או בקיצור SEO) הוא תהליך בו מבצעים מגוון פעולות שמטרתן לשפר את המיקום של אתר האינטרנט בתוצאות מנוע החיפוש. המטרה היא כמובן להגיע למיקום כמה שיותר גבוה, על מנת להשיג כמה שיותר תנועת הגולשים וחשוב מכל – שזו תהיה תנועה איכותית.

מה המשמעות של תנועה איכותית לאתר שלכם?

 לא די בכך שתהיה לכם תנועה גדולה של גולשים לאתר שלכם. חשוב שהתנועה הזו תהיה איכותית ככל שניתן. כאשר אנו מדברים על תנועה איכותית, הכוונה היא לכך שלאתר האינטרנט שלכם ייכנסו לקוחות פוטנציאלים שבאמת מתעניינים במוצר או בשירות שאתם מספקים. כך למשל, אם אתם מנהלים בית אבות, גולשים בני עשרה שיכנסו לאתר שלכם כנראה אינם רלוונטים. קידום אורגני בגוגל יאפשר לכם להשיג תנועה איכותית של גולשים, שאותם תוכלו להמיר ללקוחות.

כיצד מבצעים קידום אורגני בגוגל?

חברה המתמחה בקידום אורגני בגוגל מבצעת שלל פעולות במטרה לקדם את האתר שלכם בגוגל ולהוביל אותו למיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש:

  • הטמעת מילות מפתח

    מילות מפתח הן המילים אותן הגולשים מקלידים במנוע החיפוש. לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח, מקדם האתרים העוסק בקידום אורגני בגוגל, מוצא את אותן מילות מפתח פופולריות שרלוונטיות לעסק שלכם. הוא מטמיע את מילות המפתח באתר שלכם, במאמרים, בתיאורי המוצר ועוד וכך מקדם את האתר.

  • שיפור חווית המשתמש

    דרך נוספת לביצוע קידום אורגני בגוגל היא באמצעות שיפור חווית המשתמש באתר. מקדם האתרים משפר את מבנה האתר והניווט בו כך שיהיה נוח יותר לגלישה, הוא מעביר את האתר לעיצוב רספונסיבי (התאמת תצוגת המסך לגדלי מסכים שונים כמו טאבלט, סמארטפון, מחשב נייח ומחשב נייד), מאיץ את מהירות טעינת הדפים באתר, מבצע אופטימיזציה לתמונות (דואג לכך שהתמונות יהיו ברזולוציה גבוהה ויכילו תיאור המסביר מה מוצג בכל תמונה), מתקן תקלות אם קיימות ודואג לנגישות האתר, כך שגם בעלי מוגבלויות יוכלו לגולש בו ללא כל קושי.

  • שיפור תוכן האתר

    על מנת להצליח בקידום אורגני בגוגל חייבים לדאוג להעלאת תוכן איכותי, מקורי ומעניין באתר. גוגל דוחק הצידה אתרים עם תוכן מועתק ומשוכפל, ולכן עליכם לוודא שהתכנים באתר איכותיים ומקוריים ולשבץ בהם מילות מפתח בצורה רלוונטית, נוחה וברורה לקריאה.

  • בניית קישורים

    פעולה נוספת שמתבצעת במסגרת קידום אורגני בגוגל היא בניית קישורים חיצוניים. אלו קישורים המגיעים ממקור חיצוני (אתרים אחרים) המקשרים לאתר שלכם. ככל שתשיגו יותר קישורים כאלה, כך ניתן יהיה לשפר את המיקום של האתר שלכם בגוגל.

קידום אורגני בגוגל המגזין לפרסום עסקים

טיפים לקידום אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תהליך ארוך, מתמשך המצריך סבלנות, מקצועיות וניסיון. בשל כך, מומלץ להשאיר את הקידום האורגני בגוגל למומחים בקידום אתרים. יחד עם זאת, אם ברצונכם לבצע בעצמכם כמה פעולות שיסייעו בקידום האתר שלכם, הנה לפניכם כמה טיפים לקידום אורגני בגוגל.

למדו מה קהל שלכם מחפש

  • השכל הישר

    אפשר לגלות מהן מילות המפתח המתאימות לפי ההיגיון. אם למשל אתם מנהלים בית מלון בטבריה, ככל הנראה שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם יחפשו ״בתי מלון בטבריה״, ״בתי מלון בישראל״, או ״לינה בטבריה״.

  • כלי מחקר לקידום אורגני בגוגל

    אם אתם רוצים לבדוק האם מילות המפתח האלו הן אכן פופולריות בקרב הגולשים, תוכלו לבחון זאת באמצעות כלי מחקר מילות מפתח כדוגמת Keywords Explorer.

  • ההשלמה האוטומטית בגוגל

    ניתן גם למצוא מילות מפתח באמצעות אופציית ההשלמה האוטומטית של גוגל. כאשר אתם מקלידים ביטוי מסוים, גוגל תספק לכם מונחי חיפוש נוספים שאנשים השתמשו בהם. על כל ביטוי פופולרי שקשור לתחום העסק שלכם מומלץ לחפש ביטויים דומים.

  • חיפוש ברחבי הרשת

    אפשרות נוספת למציאת מילות מפתח היא להיכנס לפורומים, רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם ופודקאסטים, ולבדוק באילו ביטויים הגולשים משתמשים כאשר הם מדברים על התחום שלכם.

לאחר שמצאתם את מילות המפתח, הגיע הזמן לבצע את אחת מפעולות הקידום האורגני בגוגל: הטמעת מילות מפתח בתוכן האתר, בכותרות, בתגי הכותרת ועוד. מקדם אתרים יוכל לבצע עבורכם מחקר מילות מפתח מקיף וכך לבחון במדויק מהן מילות המפתח המבוקשות והרלוונטיות ביותר עבורכם, ויסייע לכם להטמיע אותן במקומות הרצויים באתר.

צרו דפים המותאמים לחיפוש

הכנסת מילות מפתח היא רק צעד אחד בתהליך קידום אורגני בגוגל. חשוב מאוד לוודא שהדפים באתר שלכם בנויים בצורה טובה ומותאמים למנוע החיפוש. לפניכם כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:

  • השתמשו בכתובות URL קצרות

    URL היא הכתובת של הפוסט, העמוד או התמונה באתר שלכם. מבנה כתובת האתר שלכם צריך להיות פשוט ככל שניתן ולכלול את מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם.

  • צרו מטא כותרות ותיאורי דף עם מסר שיווקי משכנע

    המטא כותרות הן למעשה הכותרת של האתר שגוגל מציג בתוצאות החיפוש. תיאור דף היא מעין כותרת משנה המופיעה מתחת למטא כותרת, ותפקידה לתאר מה יש בדף. חשוב מאוד שהמטא כותרות ותיאורי הדף שלכם יכללו את מילות המפתח ויגרמו לגולשים להקליק על האתר שלכם. שימו לב שמטא הכותרת יכולה לכלול עד 60 תווים, ותיאור הדף יכול לכלול עד 155 תווים.

  • השתמשו בכותרות וכותרות משנה ליצירת מבנה נכון

    היררכיה מסודרת באתר היא גורם חשוב בקידום אורגני בגוגל. כדי שגוגל יבין את מבנה האתר שלכם, עליכם להשתמש בכותרות בפורמט HTML. כותרת H1 היא הכותרת הראשית שעוסקת בנושא של האתר שלכם. כותרות H2-H6 הן כותרות משנה המציגות קטגוריות בתוך האתר שלכם. אם נחזור לדוגמה של בית המלון בטבריה, כותרת H1 צריכה להיות ״בית מלון בטבריה״, כותרת H2 יכולה להיות ״הזמנת חדרים״, כותרת H3 יכולה להיות ״מידע על המלון״ וכו׳. גם כאן חשוב להשתמש במילות מפתח.

  • בצעו אופטימיזציה לתמונות- כאשר מבצעים קידום אורגני בגוגל צריך להתייחס גם לתמונות באתר שלכם. על מנת שגוגל יזהה את התמונות ויקדם אותן בתוצאות החיפוש, עליכם להשתמש בתג ALT. זהו למעשה תיאור תמונה. כתבו בתיאור מה מוצג בתמונה והשתמשו במילות המפתח.

ודאו שהאתר שלכם מותאם לדרישות מנוע החיפוש ולדרישות הגולשים

כאשר אתם מבצעים קידום אורגני בגוגל, עליכם לזכור שיש לכם שני לקוחות עיקריים: מנוע החיפוש והגולשים שלכם. חשוב לבצע פעולות כדי לקדם את האתר שלכם, אבל עליכם גם לזכור שבסופו של דבר מי שנכנס לאתר שלכם הם בני אדם שעשויים להיות הלקוחות הבאים שלכם. הנה לפניכם כמה טיפים כיצד ליצור איזון בין דרישות מנוע החיפוש ליצירת חווית משתמש טובה:

  • מהירות טעינת הדפים

    – מחקרים מצאו ש-90 אחוז מהגולשים נוטים לנטוש אתר שמהירות הטעינה שלו נמשכת יותר מ-4 שניות. מומלץ להשתמש בכלים למדידת מהירות כמו PageSpeed ולגלות מהי מהירות טעינת הדפים שלכם. אם האתר שלכם איטי, התייעצו עם מקדם אתרים כיצד ניתן לשפר את מהירות האתר.

  • אתר בעל עיצוב רספונסיבי

    יותר מ-60 אחוז מהחיפושים בגוגל מגיעים דרך הטלפונים הניידים. אם אתם לא רוצים לוותר על כמות הגולשים הזאת, חשוב לוודא שהאתר שלכם הינו בעל עיצוב רספונסיבי, כלומר מותאם לגלישה בנייד.

  • אבטחו את האתר

    חשוב מאוד להתקין באתר שלכם את טכנולוגיית SSL (Secure Sockets Layer). זהו למעשה אישור על כך שהמידע באתר שלכם מוצפן ומאובטח, ושאין חשש שיעבור לצד שלישי או שייעשה בו שימוש לרעה. הדבר הכרחי במיוחד אם יש לכם חנות וירטואלית מקוונת.

  • צרו Site Map

    שיטה נוספת לביצוע קידום אורגני בגוגל היא ליצור מפת אתר – Site Map לאתר האינטרנט שלכם. זהו למעשה קובץ XML המפרט את כל העמודים באתר שלכם, ובאמצעותו גוגל מצליח למצוא את התוכן שלכם ולהבין את ההיררכיה באתר. וודאו עם מקדם האתרים שלכם שהוא מבצע את הצעד הזה במסגרת קידום אורגני בגוגל.

  • העלו קובץ txt

    צעד נוסף שכדאי לוודא שמקדם האתרים שלכם מבצע, הוא העלאת קובץ robots.txt. זהו קובץ שנותן הוראות לסורקים של גוגל אילו חלקים באתר הם צריכים לאנדקס – כלומר שגוגל תציג את הדף בתוצאות החיפוש שלה.

  • הטמעת קישורים נכנסים

    אסטרטגיה חשובה בקידום אורגני בגוגל היא להטמיע קישורים בדפים השונים באתר. אם למשל אתם מעלים מאמר העוסק בבתי מלון בישראל, הכניסו בתוכו קישור לדף אחר שלכם המציע לגולשים להזמין חדר בבית המלון. חשוב שהקישורים יכללו את מילות המפתח ויופיעו בצורה טבעית ורלוונטית.

בניית קישורים חיצוניים מאתרים אחרים

בניית קישורים היא קריטית להצלחת קידום אורגני בגוגל. כאשר אתרים אחרים משלבים קישורים המובילים לאתר שלכם, הדירוג שלכם בגוגל עולה. זאת מכיוון שגוגל רואה בקישורים השונים כהוכחה שהאתר שלכם בעל סמכות בתחומו, ויעדיף לקדם אותו על פני אתרים אחרים שאף אתר אחר לא מקשר אליהם. מומלץ לבדוק את הטכניקות הבאות שיעזרו לכם להשיג קישורים ממקורות חיצוניים:

  • יצירת שיתופי פעולה

    ניתן לפנות לאתרים שעוסקים בענף שלכם, אך הם אינם מתחרים ישירים שלכם. לדוגמה, אם יש בבעלותכם בית מלון בטבריה, תוכלו לפנות לאתר של אחת המסעדות הפופולריות בעיר ולבקש מבעלי האתר להכניס קישור לאתר שלכם. אתם בתמורה תכניסו קישור לאתר שלהם. Win-Win Situation!

  • כתיבה באתרים אחרים

    אם יש לכם מומחיות בנושא מסוים, הציעו לכתוב על הנושא באתרים שונים בתמורה לקבלת קישור לאתר שלכם. מעבר לכך שתשיגו קישורים חיצוניים שיסייעו לכם בקידום אורגני בגוגל, אתם תוכלו לפנות לקהל היעד שלכם, לחזק את המותג שלכם ולהעלות את המודעות לעסק שלכם.

מעקב אחר הצלחת הקידום האורגני בגוגל

השלב האחרון בתהליך קידום אורגני בגוגל הוא לעקוב אחר הביצועים וההישגים של הקידום. ישנן כמה שיטות למעקב אחר תוצאות הקידום האורגני בגוגל, והנה כמה מהן לפניכם:

  • השתמשו ב-Google Analytics 

    גוגל אנליטיקס הוא כלי המציג את הנתונים הסטטיסטים של תנועת הגולשים לאתרי אינטרנט. באמצעות גוגל אנליטיקס תוכלו לראות מהי כמות התנועת הגולשים שלכם מידי יום ומאילו מקורות הגולשים הגיעו. כך תוכלו לגלות האם התנועה באתר שלכם היא כתוצאה מקידום אורגני בגוגל , פרסום בגוגל או כתוצאה משיטות שיווק אחרות כמו פרסום ברשתות חברתיות, קידום ממומן ועוד.

  • עקבו אחר הדירוגים שלכם

    היבט נוסף שעליכם לבחון היא כיצד האתר שלכם מדורג בגוגל לאורך זמן. אחת הדרכים לבדוק זאת היא באמצעות קונסולת החיפוש של גוגל שם תקבלו מידע על המיקום הממוצע שלכם בתוצאות החיפוש, ומהן ההופעות וההקלקות שאתם מקבלים עבור מילות המפתח השונות.

  • השתמשו בכלי Ahrefs

    כלי מומלץ נוסף למעקב אחר הדירוג שלכם הוא Ahrefs. זהו כלי המאפשר לכם לעקוב אחר עד 10 אלף מילות מפתח ולראות כיצד הדירוגים יורדים או משתפרים ולהשוות את ההישגים שלכם להישגי המתחרים שלכם.

מהו SEO כובע שחור ?

לסיום, חשוב שתדעו כי ישנן חברות לקידום אתרים המבצעות קידום אורגני בגוגל בשיטות פסולות. אילו שיטות שאמורות להניב תוצאות מהירות ולקדם את האתר שלכם במיקום גבוה, אך כאשר גוגל מזהה שביצעתם אותן הוא מעניש את האתר – הוא דוחק אותו לתחתית תוצאות החיפוש ואף עלול להעלים אותו לחלוטין לאורך זמן מהתוצאות. השיטות האלו נקראות SEO כובע שחור והנה כמה מהן:

  • הסתרת טקסטים באתר

    כתיבת טקסט בגודל אפס או צביעת הטקסט בצבע לבן או בצבע הרקע במטרה להכניס כמה שיותר מילות מפתח או קישורים מבלי שהגולש יבחין בהם.

  • שכפול תוכן

    כדי להגדיל במרמה את כמות התוכן באתר, ישנם מקדמים אתרים המשכפלים את אותו תוכן ומדביקים אותו בדפים השונים.

  • העתקת תוכן

    שיטה שנעשית גם היא במטרה להגדיל את כמות התוכן באתר. במסגרת השיטה, מעתיקים תכנים מאתרים אחרים.

  • הכנסה לא פרופורציונלית של מילות מפתח

    כמו שאמרנו, מילות מפתח הן גורם חשוב בקידום אורגני בגוגל, אך חשוב להטמיע אותן במידה. כאשר דוחסים מילות מפתח שאינן רלוונטיות ובכמות מוגזמת, גוגל מעניש את האתר.

  • יצירת דפים חסרי ערך

    יצירה של דפים שאינם מכילים כמעט תוכן מלבד כמה מילות מפתח. לדפים אלו אין שום ערך מוסף עבור הגולש וגוגל ידחוק הצידה את האתרים האלו מהתוצאות.

  • הקמת אתרים מרחפים-ישנם מקדמי אתרים שמקימים אתרים ריקים מתוכן, רק על מנת שיוכלו להכניס לתוכם קישורים המובילים לאתר שלהם.
  • הפצת ספאם ברשתות החברתיות ובטוקבקים- בוודאי נתקלתם בפוסטים בפייסבוק או בכתבות באתרי חדשות שכללו תגובות של גולשים עם פרסומת לאתר מסוים. זוהי שיטה שבדרך כלל אינה יעילה ואף גורמת לענישה מצד גוגל.
  • זיוף הקלקות

    ישנם כאלו המתמחים בזיוף קליקים לאתר שלכם, כדי שגוגל יחשוב שמדובר באתר פופולרי ויקדם אותו בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש. מיותר לומר שזוהי שיטה שלא עובדת על גוגל.

לסיכום, קידום אורגני בגוגל יכול לסייע רבות לאתר שלכם ולגרום לעסק שלכם לשגשג. כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, חשוב מאוד לבחור בקפידה את חברת קידום האתרים או מקדם האתרים הפרילאנסר עמם תלכו יד ביד. בהצלחה!

תוכן עניינים

רוצים לשמוע על חידושים בעולם המיתוג והעיצוב?
השאירו פרטים והישארו מעודכנים עם הניוזלטר שלנו 🙂 מבטיחים לא להעביר את הפרטים שלכם כמובן.
עקבו אחרינו:
פוסטים אחרונים
לקוחות משוויצים בנו
start liad solutions

לקוחות חדשים מקבלים מאיתנו 10% הנחה, רוצה לקבל פרטים נוספים?

הטופס נשלח בהצלחה ונציגנו ייצרו אתכם קשר בקרוב