מיתוג עסקי, בניית אתרים ושיווק דיגיטלי.
כל מי שיש לו קשר לעולם עיצוב ובניית אתרים (כולל דפי נחיתה, אפליקציות וגם מוצרי IT) מכיר היטב את המושג חווית משתמש ואת החשיבות שלו.
הוא משפיע על רמת ההנאה והנוחות של השימוש במוצר דיגיטלי ולכן גם על מספר הכניסות ועל אחוזי המרה מול אחוזי נטישה של גולשים ועל הדירוג של גוגל.
אבל מה זה UX בדיוק ואיך בונים אותו כמו שצריך?
חווית משתמש באנגלית זה User Experience, או בקיצור UX.
אבל המונח המקצועי UX כולל גם את המונח UI – User Interface – ממשק משתמש, שמורכב מאלמנטים יותר טכניים ומדבר על היישום של חווית משתמש דרך הממשק הטכנולוגי.
הרעיון הכללי הוא ליצור אצל הגולשים כשהם נכנסים לאתר שלכם תחושה נוחה, נעימה, מזמינה, בין היתר על ידי שימוש קל ונוח, עיצוב אסתטי ועוד.
את זה עושים על ידי תכנון נכון של האתר – החל משלב האפיון.
אפשר להגיד שזה השלב הכי חשוב בתהליך וכל השאר תלוי ברמת המקצועיות של מעצבי האתרים שלכם. כי אפיון קהל היעד של האתר שלכם הוא זה שמאפשר לכם לדעת איזו שפה עיצובית הכי מתאימה, איזו פלטפורמה הכי מתאימה להם, מה הם מחפשים כשהם נכנסים לאתר ומה יגרום ליותר המרות.
אחרי שמקבלים תמונה כללית וגדולה מאוד של חווית משתמש רצויה, אפשר להתחיל לפרק אותה לפרטים טכניים ולבנות ממשק מתאים שיענה על החזון ועל המידע שאספתם בשלב האפיון.
תכנון חווית משתמש זה בעצם סוג של חיזוי או הימור – גם אם תעשו את כל התחזיות הכי יסודיות ומושקעות כדי להבין מה הגולשים של האתר מחפשים.
לכן גם מעצבי אתרים ומעצבי UX הטובים בעולם, יודעים שחובה לעשות טסטים לאתר לפני שמשחררים את הגרסה הסופית שלו לעולם.
יש כלים מקצועיים מסוגים שונים המיועדים לעזור למעצבי UX לבצע את הטסטים האלה בצורה אפקטיבית ולקבל משוב מדויק, שמראה להם בדיוק מה צריך לתקן ולשפר.
לאחר מכן, אפשר להעלות את האתר בידיעה שחווית המשתמש מעוצבת בצורה אופטימלית.
גם אחרי עיצוב אתר מושלם, אתם עדיין צריכים לזכור את כל הפרטים הקטנים שמרכיבים את חווית המשתמש:
אם תשאלו אותנו, הכי חשוב לזכור שחווית UX היא דבר דינמי שצריך לעדכן כל הזמן בהתאם לשינויים באתר, בעסק, בענף המקצועי שלכם וגם בעולם הדיגיטלי.
אבל רצוי לעצב UX מעולה כבר בשלב הבניה של האתר, כדי לעזור לאתר שלכם לממש את הפוטנציאל הכי גבוה שלו.
רוצים לדעת איך עושים את זה אצלנו? דברו איתנו!