מיתוג לעסקים

מיתוג לעסקים - קריאייטיב משלב הרעיון ועד יצירת המותג

מיתוג לעסק הוא תהליך בניית שפה משותפת עם הלקוח. 
המרכיב מכלול של צבעים, סמלים וצורות שיוצרים פרסונה למותג שלכם, שאנשי קריאייטיב יוצרים, כדי שהלקוחות יתחברו אליכם בקלות, ירצו להיות לקוחות שלכם ויזהו את הפרסומים שלכם בכל מקום.
אבל מיתוג וקריאייטיב לעסקים זה לא רק עיצוב לוגו ופרסום ברשתות החברתיות.
אז ממה בדיוק הוא מורכב? מי האנשים שעושים את העבודה ומהם הכללים ליצירת קריאייטיב מנצח?

איך בונים קריאייטיב מנצח למיתוג העסק שלכם.

מיתוג הוא השפה שאתם יוצרים עם הלקוח שלכם.
הלקוח מזהה אתכם דרך הצבעים, הסמלים והסגנון שבו הוא פוגש את הפרסומים שלכם בדיגיטל או בדפוס. 
הוא מתחבר לערכים של העסק דרך סגנון המלל של הפוסטים, המאמרים באתר, התסריטים של הסרטונים שלכם.
ככה הוא גם מחליט אם העסק שלכם "מדבר בשפה שלו", אם הוא מתחבר למותג שלכם, אם הוא רוצה להיות לקוח שלכם.

לכן קריאייטיב מנצח לעסק מתחיל עם אפיון של העסק, שלכם – בעלי העסק והכי חשוב – של קהל היעד שלכם: מה קהל היעד שלכם צריך, איפה הוא נמצא, איך מושכים את תשומת הלב שלו בצורה הכי יעילה.
אחר כך אפשר להמשיך ולפתח את המיתוג הויזואלי ואת הקריאייטיב המדויק לעסק, עם כל המרכיבים הרלוונטיים, כמו יצירת לוגו לעסק, עיצוב עמודי נחיתה ופרופילים לרשתות חברתיות, כתיבת טקסטים מותאמים, הפקת סרטוני וידאו, הקמת אתר אינטרנט מעוצב עם הצבעים, הסמלים והצורות שנבחרו בהתאם לאפיון הראשוני ועוד.

בסופו של דבר, קריאייטיב טוב הוא קריאייטיב שעוזר לכם ליצור מותג מעולה, אבל גם ליצור מסרים טובים: פרסומות, פוסטים, מאמרים, תמונות וסרטונים, שמעוררים רגש – הזדהות, צחוק, שמחה, עצב ואפילו כעס. העיקר שלא ישארו אדישים.
מסר קריאטיבי טוב הוא מקורי, הוא יוצא מחוץ לקופסא ומצליח ליצור בידול, להבליט את העסק שלכם על פני המתחרים ולגרום לקהל היעד לזכור אתכם.

תחום הקריאייטיב וחלקיו.

הצגת המוצרים והשירותים של העסק באופן יצירתי, מקורי ואטרקטיבי
המטרה היא ללכוד את העין של הגולשים/הלקוחות הפוטנציאליים על ידי עיצוב גרפי מקורי ויפה, למשוך את תשובת הלב בעזרת תוכן מעניין, להבליט את העסק על פני המתחרים על ידי יצירת מיתוג ובידול ועוד.
בחירת הזמן המתאים לפרסום קמפיינים, מודעות ופוסטים
להרים קמפיין מושקע, מקורי ואסתטי זה חשוב, אבל אם מעלים אותו לרשת, או למדיה בדיוק כשקהל היעד נמצא בעבודה או בבית הספר, משכיב את הילדים לישון, או צופה במונדיאל ובאופן כללי - לא פנוי להקשיב - המסר מפספס את המטרה. לכן בחירת תזמון מתאים היא פרמטר קריטי בבניית קריאייטיב מוצלח.
פרסום בפלטפורמה המתאימה
עסק שפונה לקהל יעד בגיל השלישי, לרוב פחות מפרסם בדיגיטל ויותר מפרסם בדרכים מסורתיות, כמו הפצת פליירים, פרסום בעיתון, ברדיו וכן הלאה. לעומת זאת, קהל יעד צעיר, יהיה דווקא ברשתות חברתיות ספציפיות כמו אינסטגרם יותר מאשר פייסבוק. קהל יעד מקצועי יהיה יותר בלינקדאין וכן הלאה.
מתן ערך מוסף
בא לידי ביטוי בעיקר ביצירת תוכן שיש בו ערך מוסף לגולש, כמו סרטוני הדרכה מקצועיים, מאמרים עם ידע מקצועי מעניין, תמונות מעוררות השראה ועוד.
צוות קריאייטיב מעולה
כותבי תוכן, גרפיקאים, מנהלי קריאייטיב - אם הם מקצוענים ומתאימים לעסק שלכם, אתם על הגל.

מי הם אנשי קריאייטיב ומה הם עושים?

קופירייטרים - כותבי תוכן

אנשי התוכן המילולי הם אלה שכותבים את הפוסטים לרשתות חברתיות, את התוכן לאתר, את הבלוג המקצועי של העסק וגם את הטקסטים והתסריטים לסרטוני תדמית וסרטוני שיווק. אפילו לפרסומות ממומנות. הם צריכים לדעת לא רק להתאים את המסרים לערכים ולתחום המקצועי של הלקוח, אלא גם לפלטפורמה שבה מתפרסם הטקסט - פוסט קצר וממוקד לרשת חברתית, או מאמר מקצועי ארוך, מאמר שיווקי לאתר חדשות, או מאמר בלוג לאתר ועוד.

ארט דירקטורים - אנשי עיצוב גרפי

עיצוב גרפי לעסקים כולל קודם כל יצירת שפה עיצובית אחידה - שימוש בסמלים, צבעים ופונטים אחידים, שעוזרים ללקוח לזהות יותר בקלות את כל הפרסומים של העסק, בדיגיטל, בדפוס, או בשלטי חוצות. אבל התאמת צבעים זה ממש לא התפקיד העיקרי של מעצב/ת גרפי/ת. הם צריכים (כמו קופירייטרים) להתאים את הפרסום למדיה הרלוונטית, להעביר בעזרת יצירה ויזואלית את המסרים הרצויים ולעשות את זה בצורה יצירתית, שתמשוך את העין ותגרום ללקוח לעצור ולהתייחס לפרסום.

מנהל קריאייטיב

אחראי על כל התהליך מלמעלה, אחראי על יצירת מסרים אחידים ומתואמים, על תיאום בין התחומים השונים של מיתוג וקריאייטיב לעסקים. הוא זה שמבצע את האפיון הראשוני עם הלקוח כדי לבנות הנחיות מתאימות לצוות הקריאייטיב לבניית מיתוג מדויק לחזון ולצרכים של הלקוח.

אנשי דיגיטל ו SEO

אמנם מדובר על הצד הטכנולוגי של העבודה, אבל אנשי SEO ודיגיטל, הם בדרך כלל שותפים חשובים לבניית קריאייטיב אפקטיבי. הם אחראים למשל על מחקר ביטויי מפתח לשילוב בטקסטים. הם יודעים איך לשלב את הפוסטים הנכונים ברשתות החברתיות. הם נותנים הנחיות לכתיבת הטקסטים, יצירת סרטונים ואפילו לגודל התמונות שאפשר להעלות לאתר. אז הם אולי פחות מתעסקים בצד היצירתי, אבל הם חלק בלתי נפרד ממנו, כאשר מדובר על שיווק דיגיטלי.

3 כללים לקריאייטיב המדויק שלכם

כלל מספר 1 לבניית אתר תדמית

בצעו אפיון מדויק -

אפיון נכון, עם מנהל קריאייטיב מקצועי ומנוסה, מדייק את המסרים של העסק שלכם, עוזר לבנות את המיתוג האופטימלי לעסק, מזהה את מאפייני קהל היעד ועוזר לכם ההגיע בצורה הכי טובה לתודעה של הלקוחות.

כלל מספר 2 לבניית אתר תדמית

אנשי קריאייטיב תותחים -

קופירייטרים ומעצבים מעולים הם המפתח ליישום אופטימלי של תהליך האפיון בצורת לוגו מעוצב לעסק, פרסומות ממוקדות וקולעות, אתר אינטרנט מקצועי ומרשים, פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות וגם מוצרי דפוס שקולעים למטרה.

כלל מספר 3 לבניית אתר תדמית

20% טכנולוגיה + 80 % יצירתיות -

אין להמעיט בכוחה של הטכנולוגיה ובחשיבות שלה בתהליכי קריאייטיב בעידן הדיגיטל. אבל גם הטכנולוגיה הכי מתקדמת בתחום, חייבת להיות מגובה בתהליכים יצירתיים, חכמים, עם אנשי קריאייטיב ותוכן שהם מקצוענים, תותחים, שלא מתפשרים ונותנים ללקוח את המיתוג המדויק לו ביותר.

כתבות שיכולות לעניין אותך

דף פנימי עיצוב גרפי ליעד פתרונות פרסום

מעצב גרפי בחיפה

מעצב גרפי בחיפה – הסיפור שלי תוכן עניינים הסיפור שלי- היי הגעתם לליעד פתרונות פרסום

למיתוג מושלם, קונספט בועט ועיצוב שאף אחד לא ישכח

השאירו פרטים , אנחנו כבר נדאג לכל השאר