fbpx

איך המיתוג שלכם משפיע על חווית הלקוח ומה אתם יכולים לעשות בעניין?

תוכן עניינים

מיתוג עסקי וחווית הלקוח- מה צריך לדעת?

בעלי עסקים, בעיקר עסקים חדשים, צריכים לקבל החלטות מורכבות כל הזמן.
הם צריכים לקבוע מדיניות שיווק, סגנון ניהול, יעדים עסקיים ואינספור נושאים שונים שישפיעו על אופי העסק ומידת ההצלחה שלו בעתיד הקרוב והרחוק.
אחת מההחלטות האלה, הנעשות לרוב בתחילת דרכו של העסק, אך גם כאשר בעל עסק ותיק רוצה לחדש ולהיכנס לשווקים חדשים, היא ההחלטה לגבי המיתוג של העסק.
מיתוג נוגע באופן ישיר בתקשורת של העסק עם הלקוחות, אבלה אם אתם גם יודעים איך הוא משפיע על החוויה שלהם בתור לקוחות שלכם?

מיתוג עסקי הוא אחד הנושאים הבוערים והחשובים ביותר בניהול עסק.

נושא זה מעסיק, כאמור, בעיקר בעלי עסקים חדשים, אך גם בעלי עסקים המעוניינים לשפר את יכולתם לעמוד בתחרות, להתאים את המוצרים שלהם ללקוחות צעירים, להשתלב היטב בעולם עסקי המשתנה כל הזמן, צריכים לתת דעתם לנושא מיתוג לעסקים, גם אם מדובר על מיתוג מחדש..
מיתוג הוא הדרך שבה אתם מעבירים מסרים עסקיים ללקוחות שלכם, מציגים את העסק שלכם, יוצרים לו תדמית וכן – גם משפיעים על חווית הלקוח.

לעיתים קרובות, כדי לבנות את היסודות בצורה אופטימלית, בעלי עסקים מבקשים לבצע מיתוג עסקי שמתאים בצורה מושלמת לערכים של העסק (גם אם אלה עתידים להשתנות בהמשך) ולכן אנשי שיווק בודקים היטב לפני תחילת תהליך המיתוג, אילו דגשים צריכים לבוא לידי ביטוי באופי המיתוג של העסק וכיצד הם עתידים להשפיע על חווית הלקוח.

אתם עשויים לשאול - מה הקשר בין מיתוג לבין חווית הלקוח?

ולכן, קבלו דוגמה פשוטה וברורה, שכל ישראלי יכול להתחבר אליה:
בין אם יוצא לכם לעשות קניות ברמי לוי בדרך כלל, או בשופר סל, בין אם אתם קונים אונליין ובין אם בחנות עצמה, אתם בטח מודעים להבדלים המהותיים בין שתי הרשתות.
רמי לוי מספק סחורה זולה במחירים נמוכים ואילו שופרסל מספקים סחורה במחירים גבוהים יותר.
אך ההבדל רחוק מלהסתיים במחירים בלבד.

רמי לוי ממותג בתור רשת זולה, זה נכון, אבל הלקוחות של רמי לוי גם יודעים, שהם עשויים להיתקל מפעם לפעם בסחורה פחות איכותית, תורים ארוכים בקופות ועיצוב חנות לא מאוד מושקע.
לעומת זאת, לקוחות שופרסל דורשים ומצפים שהסחורה תהיה מעולה, שהתורים יהיו קצרים ושהחנויות יהיו מעוצבות בצורה אטרקטיבית ונעימה לעין.
כאן פועל באופן מובהק המיתוג של כל אחת מהרשתות, על חווית הלקוח ועל התקשורת שבין הלקוח לבין החברה.
לקוחותיו של רמי לוי מכירים היטב את המותג ואת הערכים המרכזיים שלו (מחירים ברי השגה, נמוכים במיוחד, שוברי שוק) לעומת לקוחות של שופרסל, המכירים היטב את הערכים של הרשת המועדפת עליהם (סחורה איכותית, שירות ברמה גבוהה, חנויות מעוצבות).

ההשפעה הברורה על חווית הלקוח באה לידי ביטוי ברמת הציפיות של הלקוח מהחברה, בבחירה של הלקוח את החברה המתאימה ביותר לצרכים ולערכים שלו וברמת שביעות הרצון שלו מן השירות והמוצרים.
הצרכנים עברו שינוי מהותי ביחס שלהם כלפי מותגים.
הם מבינים כי שפה עיצובים, גרפיקה ובחירה של צבעים עשויים להצביע על הערכים של העסק, אך גם הופכים לסימני ההיכר של העסק כאשר הם הופכים להיות לקוחות קבועים שלו.
סימני היכר אלה הם שמצביעים ללקוחות פוטנציאליים אם מדובר על עסק שיש לו ערכים משותפים לשלהם, אם זה עסק שהם רוצים להיות לקוחות שלהם, או לא.
סימני היכר אלה הם גם שהופכים בהמשך את הלקוח הוותיק לבן בית. מישהו שמרגיש בנוח כשהוא פוגש את המותג שלכם. מח להיכנס לחנות, או למשרד, כי הוא יודע מה יחכה לו בפנים (פחות או יותר), כפי שלקוחות של מקדונלדס למשל, יודעים שהם תמיד ימצאו את אותה חווית שירות, אותו סוג של אוכל ואותה רמה בכל מקום בעולם.

פרסום ברשתות חברתיות

איך כל זה בא לידי ביטוי באמצעי שיווק שונים?

אתם צודקים אם אתם טוענים כי לקוחות כבר לא פוגשים את המותגים האהובים עליהם בעולם האמיתי.
שיווק דיגיטלי הפך להיות אמצעי השיווק העיקרי, החשוב והאפקטיבי ביותר כיום ולא בכדי.
בין אם מדובר על פרסום בגוגל, או פייסבוק, פוסטים באינסטגרם, או פרסומות בערוצי תקשורת שונים, שיווק דיגיטלי הוא הדרך היחידה להבטיח שהמותג שלכם יופיע בכל מקום ויגיע ללקוחות הפוטנציאליים שלכם בקלות.
גם באמצעים של שיווק דיגיטלי, המיתוג שלכם הוא הדבר הראשון שקופץ לעין –
הצבעים, הפונטים, הגרפיקה והעיצוב.
כל אלה מחברים את התמונה, או הטקסט, הסרטון, או הפוסט, לאימג' מוכר, שהלקוחות שלכם כבר מכירים היטב והלקוחות הפוטנציאליים שלכם יכולים להתחבר אליו.

ההשפעה הפסיכולוגית של צבעים וצורות על המוח היא גדולה מאוד ולכן חשוב לבחור את הדימויים הללו, אשר הלקוחות יחברו בהמשך לעסק שלכם, בצורה מושכלת וחכמה, רצוי בעזרת בעלי מקצוע, המכירים היטב את הצבעים שיגרמו ללקוחות שלכם לחוש ביטחון ואמינות, לעומת אלה שיגרמו להם לחוש וייב צעיר ופרוע.

לסיכום,

בניית מותג היא הדרך ליצור תקשורת טובה עם הלקוחות שלכם כניסה לתהליך של מיתוג עסקי צריכה לקחת בחשבון את כל הגורמים הללו ולעשות בהם שימוש חכם, כדי לגרום לקהל היעד של העסק להתחבר אליו בקלות ולא פחות חשוב – כדי לדעת למה לצפות, להנות משימוש במוצר, או השירות שלכם בלי להתאכזב.
להתחבר לערכים שהמיתוג שלכם משדר ואז לגלות שהערכים האלה קיימים באמת בכל מה שהעסק שלכם מספק ולהפוך ללקוחות נאמנים שלכם, שישארו אתכם לטווח ארוך.

תוכן עניינים

רוצים לשמוע על חידושים בעולם המיתוג והעיצוב?
השאירו פרטים והישארו מעודכנים עם הניוזלטר שלנו 🙂 מבטיחים לא להעביר את הפרטים שלכם כמובן.
עקבו אחרינו:
לקוחות משוויצים בנו

מקצוענות היא הבסיס לכל הצלחה עסקית, וזה מה שהחבר'ה של ליעד - מקצוענים. ואז מגיע רמת השירות הגבוהה והבלתי מתפשרת, מענה איכותי, מכל הלב, אכפתי, נותנים הכול כדי להיות עם העסק שלי. ממליץ לכל מי שרוצה אתר, מיתוג ובכלל לשווק את עצמו ברשת להיפגש עם ליעד ולתת לו את ההגה של השיווק בעסק שלו.

ממליץ בחום תותחים מקצועיים והוגנים

שירות מעולה ואמין, נתנו לי את הפתרונות הטובים ביותר שקיבלתי

שירות מדהים, יחס אישי והולם לכל אדם ואדם, הביא לתוצאות מדהימות

google
Amit Kol
16/02/2023

שירות מדהים ומקצועי

google
Ortal Amado
16/02/2023

צוות מקצועי ומיומן, שיודע לדייק ולהיות יצירתי וחדשני!

google
Idan Miller
22/03/2022

יופי של תוצרים. תהליך עבודה פשוט ונח. נהנינו מאד לעבוד ביחד אם הצוות של ליעד ובטוחים שעוד נחזור להשתמש בשירותי העיצוב שלהם

אלוף

שיתוף פעולה מצויין, אחרי שיחה טלפונית הבין את קו המחשבה שלי ולקח את זה הלאה. קיבלתי בהחלט תמורה למחיר.

google
Alex Kumets
02/12/2021

חבריי, אני מודה לכם מכל הלב על העבודה המקצועית שביצעתם, על היחס המשפחתי ,הייתם זמינים עבורי כמעט 24/7. תענוג גדול לעבוד איתכם. אתם מס' 1

google
Maayan Kappah
29/10/2021

שירות VIP. סופר מקצוענים ותוצאות מדהימות

google
asi levy
14/10/2021

חבר׳ה מוכשרים וסופר יצירתיים. חווית שירות נעימה, באמת חשוב להם שכל פרויקט (ולו הקטן ביותר) יצא לא פחות ממושלם! ממליץ בחום 🥇

google
rami arcusin
17/07/2021
google
Esti Shtein
13/01/2021

היה לי את העונג לעבוד עם ליעד על בניית לוגו. אדם מנומס, בעל סבלנות, יצירתי ומקצועי. כל מה שצריך בעצם. מאד מומלץ.

מסעדת מיט חיפה

google
anat vardi
28/12/2020

ליעד סופר מקצועי, ממליצה בחום

מזה כשנתיים מסייע ליעד עובדיה למיתוג מחדש של עמותת ביה"כ "אם הבנים" בטירת כרמל, באופן מרשים, מקצועי ומסור ביותר, תוך הפגנת קשב, סבלנות ורצון לענות על הצרכים של העמותה והקהילה באופן מיטבי מיותר. ממליץ מאוד להשתמש בשירותיו המקצועיים, לא תתאכזבו !

google
Or Cohen
03/08/2019

מקצוען אמיתי!! מומלץ בחום!!

google
adiel nahum
03/08/2019

מקצועי, שירותי, הוגן ואמין. מומלץ בחום!

google
shiran beno
02/08/2019

הגישה שלך והכישרון שלך, מראה כמה גבוה הגעתה בהצלחה אלוף! .

google
oded2410
02/08/2019

מומלץ מאוד!

google
Victoria Gumaa
02/08/2019

שירות מצויין,תוצאות מדהימות,אדם משכמו ומעלה,אדיב,יצירתי,מגדיל ראש, רואה תוצאות גדולות ומהירות,ממליצה בחום

רמה מאוד גבוהה של עבודה ביצוע מאוד מקצועי יורד לפרטים הקטנים יחסי אנוש מעולים פשוט מקצוען!!!!

google
Eli Cohen
02/08/2019

אחלה שירות

google
Yossi Asulin
02/08/2019

מקצוען ברמות הגבוהות ביותר! ילווה את העסק שלכם לאורך כל הדרך

google
Eliezer Arama
02/08/2019

יחס חם ומדוייק

google
Eli Aramapp
02/08/2019

יחס אישי מצויין ועבודה מקצועית

משרד מקצועי שנותן מענה להכל בצורה המקצועית ביותר! מומלץ בחום!

google
Josh Rami
02/08/2019

שיתום מהיר, איכותי ובמחיר לכל כיס! פשוט תענוג לעבוד איתם

וואו, וואו, וואו! מרוב שהיה לי כיף לעבוד עם ליעד אין מספיק סופרלטיבים שיביעו את שביעות הרצון שלי מהעבודה עמו. פניתי אל ליעד על מנת שיעצב עבורי לוגו למשרד החדש שלי. ליעד היה קשוב מהרגע הראשון, עשה כמה סקיצות ללוגו שלי, שלא כמו מעצבים אחרים, בא פתוח לשמוע את כל הרצונות שלי ולא ויתר עד שהרגשתי שהוא עיצב את הלוגו שהוא אני. אני מאוהבת בלוגו שליעד יצר! בכל שלב הרגשתי את האכפתיות של ליעד, הרגשתי שממש חשוב לו, שכאילו הוא יוצר לעצמו את הלוגו הפרטי שלו. הרגשתי בנוח לומר לו כל מה שאני חושבת עד רמת הפסיק. וליעד, כמו מקצוען אמיתי נתן פתרונות נפלאים ויפהפיים עד סוף העבודה ותמיד עמד בזמנים! אין לי ספק שמי שיבחר לעבוד עם ליעד ייווכח גם הוא בעבודה הנעימה מולו וגם בכל היתרונות שהוא מביא איתו לעיצוב שלכם. בעתיד אני אפנה רק אליו על מנת להמשיך ולפתח את המותג שלי!

google
Yahli Gold
24/10/2018

היי

google
liad ovaday
19/03/2018