כבעלי עסק, חשוב שתהיה לכם נוכחות חזקה בעולם הדיגיטלי. אם אתה לא שם אתה פשוט לא קיים, ולכן עליכם לקדם כמה שיותר את אתר האינטרנט שלכם. ככל שתיהנו מכמות גולשים רבה יותר, תוכלו להמיר אותם ללקוחות וכך ליהנות מהגדלת ההכנסות ולהרים את העסק שלכם לגבהים. אחת מהדרכים לעשות זאת היא באמצעות קידום אורגני בגוגל.
כאשר אתם מבצעים חיפוש בגוגל ומקלידים ביטוי מסוים, יופיעו בפניכם אתרים העונים לביטוי שחיפשתם. מרבית הגולשים נכנסים לאתרים שמופיעים בעמודים הראשונים של גוגל, בעוד ששאר האתרים שנמצאים מאחור כמעט ולא זוכים לביקורים. מהסיבה הזאת, כל אתר ואתר נלחם כדי להגיע לעמודים הראשונים בגוגל. ישנה מגבלה על כמות האתרים שמופיעים ראשונים במנוע החיפוש, ולכן התחרות היא קשה.
יש שתי דרכים להגיע לעמודים הראשונים בגוגל: להקים קמפיין ממומן ולפרסם מודעות בתשלום בגוגל, או להגיע לשם בצורה טבעית (אורגנית).
לגוגל ישנו אלגוריתם מיוחד שסורק את כל אתרי האינטרנט הקיימים ברשת. בהתאם לתוצאות הסריקה, גוגל מחליט אילו אתרים הם בעלי סמכות בתחום מסוים ואותם הוא מחליט לקדם. ישנם כ-200 גורמים לפיהם גוגל בוחר אילו אתרים לקדם בעמודים הראשונים, אך ברמת העיקרון הוא מקדם את האתרים שנחשבים בעיניו כאיכותיים והטובים ביותר.
הדרך לגרום לאתר שלכם להיתפס כאתר איכותי וטוב המעניק חוויית משתמש מצוינת לגולש, היא באמצעות קידום אורגני בגוגל. קידום אורגני, הנקרא בשפה המקצועית אופטימיזציה למנוע חיפוש (Search Engine Optimisation או בקיצור SEO) הוא תהליך בו מבצעים מגוון פעולות שמטרתן לשפר את המיקום של אתר האינטרנט בתוצאות מנוע החיפוש. המטרה היא כמובן להגיע למיקום כמה שיותר גבוה, על מנת להשיג כמה שיותר תנועת הגולשים וחשוב מכל – שזו תהיה תנועה איכותית.
לא די בכך שתהיה לכם תנועה גדולה של גולשים לאתר שלכם. חשוב שהתנועה הזו תהיה איכותית ככל שניתן. כאשר אנו מדברים על תנועה איכותית, הכוונה היא לכך שלאתר האינטרנט שלכם ייכנסו לקוחות פוטנציאלים שבאמת מתעניינים במוצר או בשירות שאתם מספקים. כך למשל, אם אתם מנהלים בית אבות, גולשים בני עשרה שיכנסו לאתר שלכם כנראה אינם רלוונטים. קידום אורגני בגוגל יאפשר לכם להשיג תנועה איכותית של גולשים, שאותם תוכלו להמיר ללקוחות.
חברה המתמחה בקידום אורגני בגוגל מבצעת שלל פעולות במטרה לקדם את האתר שלכם בגוגל ולהוביל אותו למיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש:
מילות מפתח הן המילים אותן הגולשים מקלידים במנוע החיפוש. לאחר ביצוע מחקר מילות מפתח, מקדם האתרים העוסק בקידום אורגני בגוגל, מוצא את אותן מילות מפתח פופולריות שרלוונטיות לעסק שלכם. הוא מטמיע את מילות המפתח באתר שלכם, במאמרים, בתיאורי המוצר ועוד וכך מקדם את האתר.
דרך נוספת לביצוע קידום אורגני בגוגל היא באמצעות שיפור חווית המשתמש באתר. מקדם האתרים משפר את מבנה האתר והניווט בו כך שיהיה נוח יותר לגלישה, הוא מעביר את האתר לעיצוב רספונסיבי (התאמת תצוגת המסך לגדלי מסכים שונים כמו טאבלט, סמארטפון, מחשב נייח ומחשב נייד), מאיץ את מהירות טעינת הדפים באתר, מבצע אופטימיזציה לתמונות (דואג לכך שהתמונות יהיו ברזולוציה גבוהה ויכילו תיאור המסביר מה מוצג בכל תמונה), מתקן תקלות אם קיימות ודואג לנגישות האתר, כך שגם בעלי מוגבלויות יוכלו לגולש בו ללא כל קושי.
על מנת להצליח בקידום אורגני בגוגל חייבים לדאוג להעלאת תוכן איכותי, מקורי ומעניין באתר. גוגל דוחק הצידה אתרים עם תוכן מועתק ומשוכפל, ולכן עליכם לוודא שהתכנים באתר איכותיים ומקוריים ולשבץ בהם מילות מפתח בצורה רלוונטית, נוחה וברורה לקריאה.
פעולה נוספת שמתבצעת במסגרת קידום אורגני בגוגל היא בניית קישורים חיצוניים. אלו קישורים המגיעים ממקור חיצוני (אתרים אחרים) המקשרים לאתר שלכם. ככל שתשיגו יותר קישורים כאלה, כך ניתן יהיה לשפר את המיקום של האתר שלכם בגוגל.
קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תהליך ארוך, מתמשך המצריך סבלנות, מקצועיות וניסיון. בשל כך, מומלץ להשאיר את הקידום האורגני בגוגל למומחים בקידום אתרים. יחד עם זאת, אם ברצונכם לבצע בעצמכם כמה פעולות שיסייעו בקידום האתר שלכם, הנה לפניכם כמה טיפים לקידום אורגני בגוגל.
אפשר לגלות מהן מילות המפתח המתאימות לפי ההיגיון. אם למשל אתם מנהלים בית מלון בטבריה, ככל הנראה שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם יחפשו ״בתי מלון בטבריה״, ״בתי מלון בישראל״, או ״לינה בטבריה״.
אם אתם רוצים לבדוק האם מילות המפתח האלו הן אכן פופולריות בקרב הגולשים, תוכלו לבחון זאת באמצעות כלי מחקר מילות מפתח כדוגמת Keywords Explorer.
ניתן גם למצוא מילות מפתח באמצעות אופציית ההשלמה האוטומטית של גוגל. כאשר אתם מקלידים ביטוי מסוים, גוגל תספק לכם מונחי חיפוש נוספים שאנשים השתמשו בהם. על כל ביטוי פופולרי שקשור לתחום העסק שלכם מומלץ לחפש ביטויים דומים.
אפשרות נוספת למציאת מילות מפתח היא להיכנס לפורומים, רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם ופודקאסטים, ולבדוק באילו ביטויים הגולשים משתמשים כאשר הם מדברים על התחום שלכם.
לאחר שמצאתם את מילות המפתח, הגיע הזמן לבצע את אחת מפעולות הקידום האורגני בגוגל: הטמעת מילות מפתח בתוכן האתר, בכותרות, בתגי הכותרת ועוד. מקדם אתרים יוכל לבצע עבורכם מחקר מילות מפתח מקיף וכך לבחון במדויק מהן מילות המפתח המבוקשות והרלוונטיות ביותר עבורכם, ויסייע לכם להטמיע אותן במקומות הרצויים באתר.
הכנסת מילות מפתח היא רק צעד אחד בתהליך קידום אורגני בגוגל. חשוב מאוד לוודא שהדפים באתר שלכם בנויים בצורה טובה ומותאמים למנוע החיפוש. לפניכם כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם:
URL היא הכתובת של הפוסט, העמוד או התמונה באתר שלכם. מבנה כתובת האתר שלכם צריך להיות פשוט ככל שניתן ולכלול את מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם.
המטא כותרות הן למעשה הכותרת של האתר שגוגל מציג בתוצאות החיפוש. תיאור דף היא מעין כותרת משנה המופיעה מתחת למטא כותרת, ותפקידה לתאר מה יש בדף. חשוב מאוד שהמטא כותרות ותיאורי הדף שלכם יכללו את מילות המפתח ויגרמו לגולשים להקליק על האתר שלכם. שימו לב שמטא הכותרת יכולה לכלול עד 60 תווים, ותיאור הדף יכול לכלול עד 155 תווים.
היררכיה מסודרת באתר היא גורם חשוב בקידום אורגני בגוגל. כדי שגוגל יבין את מבנה האתר שלכם, עליכם להשתמש בכותרות בפורמט HTML. כותרת H1 היא הכותרת הראשית שעוסקת בנושא של האתר שלכם. כותרות H2-H6 הן כותרות משנה המציגות קטגוריות בתוך האתר שלכם. אם נחזור לדוגמה של בית המלון בטבריה, כותרת H1 צריכה להיות ״בית מלון בטבריה״, כותרת H2 יכולה להיות ״הזמנת חדרים״, כותרת H3 יכולה להיות ״מידע על המלון״ וכו׳. גם כאן חשוב להשתמש במילות מפתח.
כאשר אתם מבצעים קידום אורגני בגוגל, עליכם לזכור שיש לכם שני לקוחות עיקריים: מנוע החיפוש והגולשים שלכם. חשוב לבצע פעולות כדי לקדם את האתר שלכם, אבל עליכם גם לזכור שבסופו של דבר מי שנכנס לאתר שלכם הם בני אדם שעשויים להיות הלקוחות הבאים שלכם. הנה לפניכם כמה טיפים כיצד ליצור איזון בין דרישות מנוע החיפוש ליצירת חווית משתמש טובה:
– מחקרים מצאו ש-90 אחוז מהגולשים נוטים לנטוש אתר שמהירות הטעינה שלו נמשכת יותר מ-4 שניות. מומלץ להשתמש בכלים למדידת מהירות כמו PageSpeed ולגלות מהי מהירות טעינת הדפים שלכם. אם האתר שלכם איטי, התייעצו עם מקדם אתרים כיצד ניתן לשפר את מהירות האתר.
יותר מ-60 אחוז מהחיפושים בגוגל מגיעים דרך הטלפונים הניידים. אם אתם לא רוצים לוותר על כמות הגולשים הזאת, חשוב לוודא שהאתר שלכם הינו בעל עיצוב רספונסיבי, כלומר מותאם לגלישה בנייד.
חשוב מאוד להתקין באתר שלכם את טכנולוגיית SSL (Secure Sockets Layer). זהו למעשה אישור על כך שהמידע באתר שלכם מוצפן ומאובטח, ושאין חשש שיעבור לצד שלישי או שייעשה בו שימוש לרעה. הדבר הכרחי במיוחד אם יש לכם חנות וירטואלית מקוונת.
שיטה נוספת לביצוע קידום אורגני בגוגל היא ליצור מפת אתר – Site Map לאתר האינטרנט שלכם. זהו למעשה קובץ XML המפרט את כל העמודים באתר שלכם, ובאמצעותו גוגל מצליח למצוא את התוכן שלכם ולהבין את ההיררכיה באתר. וודאו עם מקדם האתרים שלכם שהוא מבצע את הצעד הזה במסגרת קידום אורגני בגוגל.
צעד נוסף שכדאי לוודא שמקדם האתרים שלכם מבצע, הוא העלאת קובץ robots.txt. זהו קובץ שנותן הוראות לסורקים של גוגל אילו חלקים באתר הם צריכים לאנדקס – כלומר שגוגל תציג את הדף בתוצאות החיפוש שלה.
אסטרטגיה חשובה בקידום אורגני בגוגל היא להטמיע קישורים בדפים השונים באתר. אם למשל אתם מעלים מאמר העוסק בבתי מלון בישראל, הכניסו בתוכו קישור לדף אחר שלכם המציע לגולשים להזמין חדר בבית המלון. חשוב שהקישורים יכללו את מילות המפתח ויופיעו בצורה טבעית ורלוונטית.
בניית קישורים היא קריטית להצלחת קידום אורגני בגוגל. כאשר אתרים אחרים משלבים קישורים המובילים לאתר שלכם, הדירוג שלכם בגוגל עולה. זאת מכיוון שגוגל רואה בקישורים השונים כהוכחה שהאתר שלכם בעל סמכות בתחומו, ויעדיף לקדם אותו על פני אתרים אחרים שאף אתר אחר לא מקשר אליהם. מומלץ לבדוק את הטכניקות הבאות שיעזרו לכם להשיג קישורים ממקורות חיצוניים:
ניתן לפנות לאתרים שעוסקים בענף שלכם, אך הם אינם מתחרים ישירים שלכם. לדוגמה, אם יש בבעלותכם בית מלון בטבריה, תוכלו לפנות לאתר של אחת המסעדות הפופולריות בעיר ולבקש מבעלי האתר להכניס קישור לאתר שלכם. אתם בתמורה תכניסו קישור לאתר שלהם. Win-Win Situation!
אם יש לכם מומחיות בנושא מסוים, הציעו לכתוב על הנושא באתרים שונים בתמורה לקבלת קישור לאתר שלכם. מעבר לכך שתשיגו קישורים חיצוניים שיסייעו לכם בקידום אורגני בגוגל, אתם תוכלו לפנות לקהל היעד שלכם, לחזק את המותג שלכם ולהעלות את המודעות לעסק שלכם.
השלב האחרון בתהליך קידום אורגני בגוגל הוא לעקוב אחר הביצועים וההישגים של הקידום. ישנן כמה שיטות למעקב אחר תוצאות הקידום האורגני בגוגל, והנה כמה מהן לפניכם:
גוגל אנליטיקס הוא כלי המציג את הנתונים הסטטיסטים של תנועת הגולשים לאתרי אינטרנט. באמצעות גוגל אנליטיקס תוכלו לראות מהי כמות התנועת הגולשים שלכם מידי יום ומאילו מקורות הגולשים הגיעו. כך תוכלו לגלות האם התנועה באתר שלכם היא כתוצאה מקידום אורגני בגוגל , פרסום בגוגל או כתוצאה משיטות שיווק אחרות כמו פרסום ברשתות חברתיות, קידום ממומן ועוד.
היבט נוסף שעליכם לבחון היא כיצד האתר שלכם מדורג בגוגל לאורך זמן. אחת הדרכים לבדוק זאת היא באמצעות קונסולת החיפוש של גוגל שם תקבלו מידע על המיקום הממוצע שלכם בתוצאות החיפוש, ומהן ההופעות וההקלקות שאתם מקבלים עבור מילות המפתח השונות.
כלי מומלץ נוסף למעקב אחר הדירוג שלכם הוא Ahrefs. זהו כלי המאפשר לכם לעקוב אחר עד 10 אלף מילות מפתח ולראות כיצד הדירוגים יורדים או משתפרים ולהשוות את ההישגים שלכם להישגי המתחרים שלכם.
לסיום, חשוב שתדעו כי ישנן חברות לקידום אתרים המבצעות קידום אורגני בגוגל בשיטות פסולות. אילו שיטות שאמורות להניב תוצאות מהירות ולקדם את האתר שלכם במיקום גבוה, אך כאשר גוגל מזהה שביצעתם אותן הוא מעניש את האתר – הוא דוחק אותו לתחתית תוצאות החיפוש ואף עלול להעלים אותו לחלוטין לאורך זמן מהתוצאות. השיטות האלו נקראות SEO כובע שחור והנה כמה מהן:
כתיבת טקסט בגודל אפס או צביעת הטקסט בצבע לבן או בצבע הרקע במטרה להכניס כמה שיותר מילות מפתח או קישורים מבלי שהגולש יבחין בהם.
כדי להגדיל במרמה את כמות התוכן באתר, ישנם מקדמים אתרים המשכפלים את אותו תוכן ומדביקים אותו בדפים השונים.
שיטה שנעשית גם היא במטרה להגדיל את כמות התוכן באתר. במסגרת השיטה, מעתיקים תכנים מאתרים אחרים.
כמו שאמרנו, מילות מפתח הן גורם חשוב בקידום אורגני בגוגל, אך חשוב להטמיע אותן במידה. כאשר דוחסים מילות מפתח שאינן רלוונטיות ובכמות מוגזמת, גוגל מעניש את האתר.
יצירה של דפים שאינם מכילים כמעט תוכן מלבד כמה מילות מפתח. לדפים אלו אין שום ערך מוסף עבור הגולש וגוגל ידחוק הצידה את האתרים האלו מהתוצאות.
ישנם כאלו המתמחים בזיוף קליקים לאתר שלכם, כדי שגוגל יחשוב שמדובר באתר פופולרי ויקדם אותו בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש. מיותר לומר שזוהי שיטה שלא עובדת על גוגל.
מקצוענות היא הבסיס לכל הצלחה עסקית, וזה מה שהחבר'ה של ליעד - מקצוענים. ואז מגיע רמת השירות הגבוהה והבלתי מתפשרת, מענה איכותי, מכל הלב, אכפתי, נותנים הכול כדי להיות עם העסק שלי. ממליץ לכל מי שרוצה אתר, מיתוג ובכלל לשווק את עצמו ברשת להיפגש עם ליעד ולתת לו את ההגה של השיווק בעסק שלו.
יופי של תוצרים. תהליך עבודה פשוט ונח. נהנינו מאד לעבוד ביחד אם הצוות של ליעד ובטוחים שעוד נחזור להשתמש בשירותי העיצוב שלהם
שיתוף פעולה מצויין, אחרי שיחה טלפונית הבין את קו המחשבה שלי ולקח את זה הלאה. קיבלתי בהחלט תמורה למחיר.
חבריי, אני מודה לכם מכל הלב על העבודה המקצועית שביצעתם, על היחס המשפחתי ,הייתם זמינים עבורי כמעט 24/7. תענוג גדול לעבוד איתכם. אתם מס' 1
חבר׳ה מוכשרים וסופר יצירתיים. חווית שירות נעימה, באמת חשוב להם שכל פרויקט (ולו הקטן ביותר) יצא לא פחות ממושלם! ממליץ בחום 🥇
היה לי את העונג לעבוד עם ליעד על בניית לוגו. אדם מנומס, בעל סבלנות, יצירתי ומקצועי. כל מה שצריך בעצם. מאד מומלץ.
מזה כשנתיים מסייע ליעד עובדיה למיתוג מחדש של עמותת ביה"כ "אם הבנים" בטירת כרמל, באופן מרשים, מקצועי ומסור ביותר, תוך הפגנת קשב, סבלנות ורצון לענות על הצרכים של העמותה והקהילה באופן מיטבי מיותר. ממליץ מאוד להשתמש בשירותיו המקצועיים, לא תתאכזבו !
שירות מצויין,תוצאות מדהימות,אדם משכמו ומעלה,אדיב,יצירתי,מגדיל ראש, רואה תוצאות גדולות ומהירות,ממליצה בחום
רמה מאוד גבוהה של עבודה ביצוע מאוד מקצועי יורד לפרטים הקטנים יחסי אנוש מעולים פשוט מקצוען!!!!
וואו, וואו, וואו! מרוב שהיה לי כיף לעבוד עם ליעד אין מספיק סופרלטיבים שיביעו את שביעות הרצון שלי מהעבודה עמו. פניתי אל ליעד על מנת שיעצב עבורי לוגו למשרד החדש שלי. ליעד היה קשוב מהרגע הראשון, עשה כמה סקיצות ללוגו שלי, שלא כמו מעצבים אחרים, בא פתוח לשמוע את כל הרצונות שלי ולא ויתר עד שהרגשתי שהוא עיצב את הלוגו שהוא אני. אני מאוהבת בלוגו שליעד יצר! בכל שלב הרגשתי את האכפתיות של ליעד, הרגשתי שממש חשוב לו, שכאילו הוא יוצר לעצמו את הלוגו הפרטי שלו. הרגשתי בנוח לומר לו כל מה שאני חושבת עד רמת הפסיק. וליעד, כמו מקצוען אמיתי נתן פתרונות נפלאים ויפהפיים עד סוף העבודה ותמיד עמד בזמנים! אין לי ספק שמי שיבחר לעבוד עם ליעד ייווכח גם הוא בעבודה הנעימה מולו וגם בכל היתרונות שהוא מביא איתו לעיצוב שלכם. בעתיד אני אפנה רק אליו על מנת להמשיך ולפתח את המותג שלי!
טלפון ליצירת קשר: 0544984401
תמיכה ושירות לקוחות: 0527409183
כתבו לנו: OFFICE@LIAD-SOLUTIONS.CO.IL
מייל נוסף:
OFFICE.LIAD.SOLUTIONS@GMAIL.COM
LIAD SOLUTIONS חברת פרסום בעלת וותק של 12 שנים בפרסום ושיווק עסקים, מיתוג ובניית אתרים. הגיע הרגע לקחת את העסק שלך קדימה, אנחנו ניקח את המותג שלך למקום שעליו חלמת.