fbpx

מיתוג עסקי- שימוש בצבעים

תוכן עניינים

מיתוג עסקי בצבעים - עיצוב UI ואיך זה משפיע על המיתוג העסקי?

כשבונים מותג, המטרה היא להשתמש בכל הכלים המקצועיים האפשריים כדי לבנות מותג שעובד בשבילכם ונותן המון כוח לתהליכי השיווק.

ואחד הכלים הכי חשובים לבניית מותג מדויק ואפקטיבי הוא שימוש בצבע.

אבל כדי לנצל נכון את השימוש בצבע, צריך להכיר את המשמעות של צבעים שונים בעולם האמנות והרגשות, וגם להכיר את המשמעות שלהם בתהליכי מיתוג ואת הכוח שיש לצבע על הלקוחות הפוטנציאליים של העסק.

אז מהי המשמעות של צבעים שונים בתהליכי מיתוג ואיך בוחרים את הצבעים המתאימים לעסק שלכם?

מה זה בכלל עיצוב UI ואיך זה קשור למיתוג בצבעים?

בניית חווית משתמש נכונה לאתר או אפליקציה (וגם דפי נחיתה, מוצרי IT ועוד) בנויה משני שלבים עיקריים:

עיצוב UX – תהליך מחקר בעיקר, הכולל ניתוח מתחרים, אפיון קהלי יעד ובידול של המוצר. לאחר תהליך המחקר היסודי של אנשי ה UX, כל הנתונים, התרשמים והמסקנות – עוברים לאנשי ה UI.

עיצוב UI – מוריד לקרקע ולמציאות את כל המסקנות וההנחיות שהתקבלו בתהליך ה UX. 

זה השלב שבו נותנים למוצר את העיצוב הויזואלי הנכון, בהתבסס על המחקר. עיצוב ויזואלי אסתטי ואטרקטיבי, נוח לשימוש, מעניין ומהנה, שחלק חשוב ממנו הוא בחירה נכונה של צבעים.

כוח הצבע בתהליכי מיתוג עסקי

מיתוג הוא חלק חשוב מהתקשורת של העסק עם הלקוחות ועם לקוחות פוטנציאליים. 

אחת המטרות שלו היא למשל ליצור פלטת צבעים, שפה וסמלים שהלקוחות שלכם יזהו גם אם הם רואים אותם רק בזווית העין. 

אבל השפה המותגית של העסק צריכה גם לגרום ללקוחות שלכם להרגיש רגשות חיוביים כשהם פוגשים את הפרסומים של המותג. 

היא צריכה להניע אותם לפעולה, לגרום להם להתגעגע למוצרים ולשירותים שלכם ולהזכיר להם את המשמעות הערכית של העסק.

הדרך הכי פשוטה ומהירה לעשות את זה ביעילות היא באמצעות צבעים.

מיתוג עסקי- שימוש בצבעים ליעד פתרונות פרסום

איך צבעים משפיעים על המותג?

צבעים שונים מעוררים תגובות אינסטינקטיביות אצל אנשים שונים.

אבל רוב האנשים מגיבים באופן דומה לאותם צבעים. 

למשל אדום הוא צבע עם הרבה עוצמה, שמתקשר אצל רוב האנשים עם אהבה, אבל גם עם כוח ואפילו כוחניות. 

כחול הוא צבע של הים ושל השמייים ויש לו גם משמעות מרגיעה, אבל הוא גם מתקשר אצל אנשים רבים לעצבות. 

ירוק הוא הצבע של הטבע, אבל הוא גם צבע הדולר ולכן אצל אנשים רבים הוא מעורר אסוציאציה של כסף וכן הלאה.

לכן, אם למשל אתם מקימים עסק למסחר בבורסה וגם אם אתם מאוד אוהבים צבעי פסטל, לא בטוח שאלה הצבעים המתאימים לעסק שלכם, כי צבעי פסטל נחשבים ילדותים ורכים ואילו מסחר בבורסה הוא תחום יותר פיננסי, שמתקשר אצל אנשים רבים עם מאפיינים כמו מיומנות וקצת סכנה, אבל גם בגרות ועוצמה, יוקרה וכן הלאה.

לכן אחת הדרכים לבחירת צבעים למותג היא על ידי אפיון המותג קצת כמו שמאפיינים אישיות של בן אדם. לתת לו תכונות, ערכים ואופי, שיעזרו לכם לגלות מהם הצבעים הכי מתאימים לו.

שימוש בצבע בתהליכי מיתוג

אחרי שאתם בוחרים צבעים למותג שלכם, חשוב לשלב אותם בכל הפרסומים של המותג ובכל מקום בו המותג שלכם מופיע – בלוגו שלכם, פליירים, מדבקות על גבי מוצרים, עמודים ברשתות חברתיות, באתר האינטרנט, על כרזות ועוד.

השימוש הקבוע באותם צבעים עוזר ליצור קשר אינטואיטיבי של הלקוחות עם העסק ולחזק את השפה המשותפת שלהם עם העסק.

לכן בתהליכי מיתוג מקובל לבחור צבע אחד מוביל וברור, שהוא המאפיין העיקרי שאתם רוצים לשדר עם המותג שלכם. אליו אפשר להוסיף 2-3 צבעים נוספים שיוצרים את פלטת הצבעים של המותג.

הנה כמה דוגמאות לצבעים שונים והמשמעות שלהם בתהליכי מיתוג

השימוש במובהק ביותר בצבעי המותג יהיה לרוב בלוגו. לכן גם חברות שלא מפרסמות פליירים וכרזות, מקפידות לעצב לוגו עם הצבעים הכי נכונים לערכים של הארגון.

צבע אדום בתהליכי מיתוג – מסמל עוצמה ותשוקה, אבל גם התרגשות וכעס. הוא יכול לשמש לצורך מיקוד תשומת הלב והבלטה של המותג – קוקה קולה למשל.

צבע שחור במיתוג – מסמל עוצמה ותחכום. לכן הוא משמש לעיתים קרובות למיתוג עסקים שרוצים לשדר גבריות, עוצמה והצלחה. גולדסטאר למשל, אבל גם אדידס ומאק קוסמטיקס.

מיתוג תכלת – אפשר לראות את הגוון המיוחד הזה מופיע דווקא ברשתות חברתיות מצליחות כמו טוויטר ופייסבוק, כנראה כי תכלת מעורר אמון ופתיחות. למעשה הוא מופיע גם בטיקטוק, אם כי שם הוא בשילוב אדום ושחור לתוספת עוצמה ותחכום.

ורוד כתום סגול – זו סקאלת הצבעים של אינסטגרם, שכנראה מנסה לשדר משחקיות ואנרגיה חברותית, לצד היצירתיות של הסגול והאנרגיה הצעירה של הצבע הורוד.

צבעים של מותגי יוקרה – יהיו בדרך כלל שחור ולבן, שמשדרים תחכום, ניקיון ויוקרה, אבל גם זהב כמובן.

לוגו צבעוני – המוכר ביותר בעולם למעשה, הוא הלוגו של גוגל, שמורכב משלושת צבעי היסוד – אדום, צהוב וכחול המיועדים לשדר משחקיות והנאה, עם טאץ' ירוק – כדי להראות את הייחודיות של גוגל, בתור "חברה שלא הולכת בתלם".

הנה כמה דוגמאות לצבעים שונים והמשמעות שלהם בתהליכי מיתוג

אין ספק כי זו שאלה לא פשוטה ולכן אפילו חברות ענק מחליפות לפעמים את הצבעים ואת העיצוב של המותג כדי להתאים אותו לרוח הזמן ולשינויים ערכיים. 

לכן חשוב להקפיד לבחור את הצבעים הנכונים, אבל לא להילחץ אם לא מצליח לכם בפעם הראשונה – אפילו גוגל כבר החליפו לוגו לפחות 8 פעמים…

אבל אם מה שאתם מחפשים זה עיצוב מותג מקצועי, עם פלטת צבעים אופטימלית ומדויקת לערכים של העסק שלכם, דברו איתנו!

תוכן עניינים

רוצים לשמוע על חידושים בעולם המיתוג והעיצוב?
השאירו פרטים והישארו מעודכנים עם הניוזלטר שלנו 🙂 מבטיחים לא להעביר את הפרטים שלכם כמובן.
עקבו אחרינו:
לקוחות משוויצים בנו
start liad solutions

לקוחות חדשים מקבלים מאיתנו 10% הנחה, רוצה לקבל פרטים נוספים?

הטופס נשלח בהצלחה ונציגנו ייצרו אתכם קשר בקרוב