קידום ברשתות חברתיות
לא צריך לספר לכם עד כמה חשוב לעשות קידום ברשתות חברתיות – אתם כבר יודעים שזה המקום שבו כולם נמצאים ורק שם אפשר ליצור אינטראקציה פתוחה וזורמת עם הלקוחות שלכם.
אבל רשתות חברתיות הן פלטפורמות מבוססות על מעורבות.
זה אומר שבניגוד לגוגל למשל, עוקבים יכולים לשתף תוכן שעלה להם בפיד, לעשות לייקים ולהגיב וכך להפוך אותו לויראלי.
בנוסף, יש סוגים שונים של רשתות חברתיות – בכל אחד מהם יש מאפיינים שונים וקהלי יעד שונים ולכן יש גם דגשים שונים לקידום.
אז איך אפשר לעשות קידום אפקטיבי ברשתות חברתיות? STAY TUNED…
קידום ברשתות חברתיות - לעומת קידום בגוגל
כמו שרמזנו קודם, קידום ברשתות חברתיות מבוסס על מעורבות ואילו קידום בגוגל מבוסס על רמת עניין של הגולשים (וגם קצת על מעורבות, על ידי שיתוף קישורים) ועל תקשורת טובה עם מנוע החיפוש של גוגל, או עם האלגוריתם.
לעומת קידום אורגני בגוגל, קידום אורגני ברשתות חברתיות יכול להתקיים אך ורק אם הגולשים האחרים ברשת מגיבים לפרסום – על ידי שיתופים, לייקים, תגובות ועוד.
ככל שיש יותר מעורבות של גולשים אחרים, כך הפלטפורמה “מבינה” שהפרסום מעניין ולכן “כדאי לה” לקדם אותו ולדרג אותו גבוה בפיד של גולשים נוספים.
התוצאה – חשיפה.
לבסוף, קידום אורגני בגוגל פונה לקהל מאוד רחב והרבה פחות מפולח, לעומת רשתות חברתיות, שבכל אחת מהן יש קהלים קצת שונים.
אבל זו ממש לא כל התורה, כי כדי להצליח לעשות קידום אורגני ברשתות חברתיות, צריך להכיר את המאפיינים השונים של כל פלטפורמה בפני עצמה.
מאפיינים שונים של קידום ברשתות חברתיות שונות
כמו שרמזנו קודם, לכל רשת חברתית יש מאפיינים שונים והיא פונה לקהלי יעד שונים. לכן כדי לצבור קהל עוקבים גדול, שיוצר חשיפה אפקטיבית, צריכים להתמקד בנושאים שונים. למשל:
קידום בטיקטוק
רוב קהל היעד בטיקטוק הוא צעיר, אם כי סטטיסטיקות עדכניות מראות שיש שם גם לא מעט קהל בוגר. בנוסף, טיקטוק היא רשת שחיה על סרטונים קצרצרים עם פוטנציאל ויראלי. לכן, כדי להצליח לעשות קידום בטיקטוק, צריך ליצור סרטונים סופר יצירתיים, שמצליחים להעביר מסרים מורכבים בזמנים מאוד קצרים (30 שניות) בצורה מקורית ומעניינת.
קידום באינסטגרם
רשת החברתית שמבוססת על ויז'ואל מציגה סטנדרטים בלתי מתפשרים של פרסום באמצעות סרטונים, תמונות וסטוריז. כאן שם המשחק הוא אסתטיקה, עקביות והעברת מסרים מורכבים באימג' אחד עם מינימום מלל. גם כאן הפרסומים צריכים להיות מאוד יצירתיים, מקוריים ומעניינים, למשוך את העיניים ולגרום לגולשים להתעכב, כדי לשים לב מה אתם מפרסמים.
קידום ביוטיוב
אמנם גם כאן מדובר על סרטונים, כמו בטיקטוק. אבל ביוטיוב גם סרטונים ממש ארוכים יכולים לעבוד. לכן שם המשחק ביוטיוב הוא ערך. ליצור סרטונים מעניינים - סרטוני הדרכה, פרסומות אסתטיות ואטרקטיביות שכיף לראות ותוכן איכותי. אפשר לראות שהתוצאות המובילות בגוגל לעיתים קרובות הן תוצאות של סרטונים. אז באמת ששווה להשקיע.
קידום בפייסבוק -
למרות הדיבור על הזדקנות של הרשת החברתית הגדולה והחזקה ביותר בעולם, היא ממשיכה להיות זירה חשובה לשיווק וקידום עסקים. בפייסבוק צריך ליצור תוכן מעניין, על ידי יצירת פוסטים קצרים או ארוכים - אבל בעלי ערך ורצוי בליווי תמונות כמובן, או סרטונים איכותיים, אסתטיים ומעניינים.
בנוסף על הרשתות החברתיות המובילות האלה, יש גם עסקים שמתאים להם לעשות דווקא קידום בלינקדאין או קידום בטוויטר, קידום בווצאפ או קידום בטלגרם ועוד. הכל בהתאם למאפייני העסק וקהל היעד.
קידום שעובד בכל הרשתות החברתיות
נכון שצריך להתייחס לכל רשת חברתית בצורה ספציפית, בהתאם למאפיינים הייחודיים שלה. אבל יש גם כמה כללים קבועים, שכדאי להקפיד עליהם כדי להשיג קידום אפקטיבי בכל סוגי הרשתות החברתיות:
- ערך - בין אם אתם מפרסמים סרטון, פוסט כתוב, או תמונה, זה חייב להיות מושקע, רלוונטי ואסתטי.
- מקוריות ועניין - גולשים הופכים לעוקבים, רק אם הם רואים משהו מקורי, שלא קיים אצל מפרסמים אחרים. הפרסומים שלכם צריכים לחדש להם ולעניין אותם.
- אסתטיקה ויצירתיות - מדובר בעיקר על המאפיין הויזואלי של סרטונים ותמונות ברשתות חברתיות, אבל רצוי לעצב גם פוסטים כתובים כדי ליצור פוסטים שנראים טוב ועושים חשק.
- אינטראקציה - עשו לכם עוקב? תעשו בחזרה. כתבו לכם תגובה? תגיבו בחזרה! זה קודם כל עושה חשק להפוך לעוקבים וגם מקפיץ את הפוסט בפיד.
- תזמון - חייבים לדעת מתי הקהל שלכם גולש ברשת, כדי לבחור את התזמון האידיאלי להעלות פוסט.
אז מה היה לנו?
אם אתם יצירתיים, כישרוניים ונחושים (ולא לחוצים בזמן), תוכלו להצליח בעצמכם עם קידום ברשתות חברתיות.
אבל רוב בעלי העסקים מעדיפים להשקיע בתחום המקצועי שלהם מאשר בקידום אורגני ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן –
צוות ליעד שירותי פרסום מציע שירותי קידום על ידי אנשים שחיים ונושמים קידום ברשתות חברתיות, יודעים איך לכתוב פוסטים ולעצב אותם בצורה בולטת וממגנטת, יודעים מה הטיימינג המושלם להעלות עוד פוסט ואיך לפרסם בצורה אפקטיבית בכל רשת חברתית.
רוצים להביא את העסק שלכם לקדמת הבמה? דברו איתנו!!!
כתבות שיכולות לעניין אותך
פרמטרים שחובה לבדוק לפני בחירת החברה לשיווק דיגיטלי
תוכן עניינים מה חשוב לבדוק? חברה לשיווק דיגיטלי בימינו מספקת שירותים שכמעט כל עסק חייב
מה ההבדל בין פעולות ONSITE לפעולות OFFSITE
תוכן עניינים ONSITE או OFFSITE- כל מה שצריך לדעת. שיווק דיגיטלי הוא ללא ספק אחד
איך להגדיל טראפיק לאתר העסקי ב 5 פעולות פשוטות
תוכן עניינים איך להגדיל טראפיק לאתר העסקי ב 5 פעולות פשוטות כל בעל עסק רוצה
השאירו פרטים , אנחנו כבר נדאג לכל השאר