שיווק דיגיטלי » המגזין לפרסום עסקים » 10 טעויות נפוצות בשיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי בעידן הנוכחי הוא הדרך האפקטיבית והרלוונטית ביותר להגיע לתודעה, ללב ולכיס של הלקוח.
אבל מדובר על מערכת מתוחכמת, חדשנית ורב ערוצית כל כך, שלפעמים קשה לדעת מה הכי נכון לעשות – בהתאם למאפיינים של העסק, ליעדים שלו ולסוג הקמפיין שאתם רוצים להרים לרשת.
אז הנה 10 טעויות שלא כדאי לעשות בשיווק דיגיטלי ו 10 דברים שכן כדאי לעשות במקום זה:
עסקים רבים פונים לאפיקים שונים של שיווק דיגיטלי בלי להבין באמת מה זה אומר, איפה כדאי להשקיע את הכסף ואיך לוודא שההשקעה באמת תעבוד בשבילכם.
תכנון נכון עם בעלי מקצוע מנוסים, יכול לשנות את התמונה ולמקסם את החזר ההשקעה שלכם. זה כולל בניית אסטרטגיה, טרגוט קהלי יעד, אפיון מעמיק של העסק ועוד.
ככל שתעשו תהליך תכנון ממוקד ומקצועי יותר – כך יגדלו הסיכויים שלכם להשיק מהלכים מוצלחים יותר של שיווק דיגיטלי.
הכר את הלקוח – זהו אחד הכללים החשובים ביותר בשיווק בכלל ושיווק דיגיטלי בפרט.
אבל הרבה מדי עסקים לא משקיעים מספיק בהיכרות מעמיקה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם ואפילו חשוב יותר – עם לקוח החלומות.
זה שצריך את השירות/מוצר, זה שמוכן לשלם עליו, זה שחיפש בדיוק מישהו כמוכם.
ולמה זה כל כך חשוב? כי היום יותר מאי פעם, קל מאוד להגיע עם המסרים השיווקיים שלכם בצורה ישירה לקהל היעד שלכם.
פונים לקהל יעד צעיר? פרסמו באינסטגרם וטיק טוק, התמקדו במסר ויזואלי וקצר, השתמשו בשפה הנכונה ועוד.
פונים לקהל יעד מבוגר יותר? פרסמו בגוגל ואתרי חדשות, השתמשו בטקסטים ארוכים ובנו מערכת של אמון.
ככל שיש לכם קהל יעד ממוקד ומדויק יותר, כך יהיה לכם קל יותר להגיע אליו, ליצור איתו חיבור אמיתי ולהפוך אותו ללקוח נאמן.
מהלך שיווקי חדש פונה פעמים רבות לקהלי יעד חדשים. אפשר להבין את הנטיה הזו, כי אם כבר מתחילים משהו חדש, אז יותר קל להתמקד גם בקהל יעד חדש.
אבל כאשר אתם שוכחים את הקהל הקיים שלכם, אתם עלולים לוותר על קהילה שלמה של לקוחות לויאלים, שמחכים לדבר החדש הבא שלכם, שכבר אוהבים אתכם, מפרגנים לכם ומרוצים ממה שאתם עושים.
בנוסף, השקעה בשיווק לקהל יעד קיים יכולה להיות קטנה הרבה יותר מאשר השקעה בקהל יעד חדש – הם הרי כבר מכירים ואוהבים אתכם,
לכן קל (וזול) יותר להגיע אליהם, לשכנע אותם להצטרף למועדון לקוחות, לרכוש מוצרים ושירותים חדשים ולהישאר אתכם לטווח ארוך.
כשבונים קמפיין שיווק דיגיטלי חדש, אחת המלכודות הנפוצות ביותר היא בחירה בתכנים בנאלים, מסרים מוכרים ואפילו דימויים שחוקים.
זה קורה כי אתם מנסים ללכת בעקבות קמפיינים מוצלחים שהיו בשטח לפניכם, או כי אתם פועלים “לפי הספר” ושוכחים שאחד הכללים הכי חשובים ליישום מוצלח של תהליכי שיווק דיגיטלי הוא להיות יצירתיים ומקוריים.
למה? כי הגולש המצוי כל כך מוצף בתכנים שיווקיים, שאתם צריכים להשקיע בקמפיין עם מסרים אותנטיים ועם ערכים אמיתיים שיגרום לו לעצור ולהקשיב לכם.
החלטתם לשים את כל הקופה על קמפיין שיווק ממומן מושקע, איכותי ויצירתי?
נהדר. אבל אסור לשכוח שגם אם אתם מביאים לאתר הרבה טראפיק בזכות קמפיין ממומן עשוי כהלכה, צריך שיהיה לכם נכס דיגיטלי שנותן ערך וממשיך לעבוד בשבילכם לטווח ארוך – עוד הרבה אחרי שהקמפיין הממומן נגמר.
השקעה ארוכת טווח בקידום אורגני מקצועי ואיכותי תשמור על המעמד שלכם בתור מותג ותיצור לויאליות ארוכת טווח של קהל היעד אליכם.
יש לכם עמוד אינסטגרם עם המון עוקבים ואתם יודעים שהוא עובד לכם ממש טוב. אז מה תעשו? לא תפרסמו ולא תשווקו בשום מקום אחר? טעות!
למה זו טעות? כי אתם שוכחים שהפלטפורמה של אינסטגרם היא לא שלכם. יום אחד מארק צוקרברג יכול להחליט שהוא מוריד את השאלטר ולכם תיעלם הפלטפורמה.
אבל זו לא הסיבה היחידה לפרסם בערוצים מרובים – אתר אינטרנט, ניוזלטר, רשתות חברתיות, פרסום בגוגל, וגם באתרים אחרים.
כל זה יוצר ממשקים מרובים עם קהל היעד שלכם, מאפשר לקהל שלכם לגלות אתכם בעוד מקומות ולבנות אמון.
גם עם ריבוי ערוצי שיווק דיגיטלי, חשוב לזכור שכולם, באופן כמעט מוחלט, פועלים על פלטפורמה אחת – מנועי החיפוש של גוגל.
זה אומר שחברת גוגל קובעת את החוקים לשיווק דיגיטלי אפקטיבי והחוקים האלה מיועדים קודם כל כדי לקדם את האינטרסים של…. (ניחשתם נכון) גוגל!
לכן חשוב להתעדכן באופן שוטף בעדכוני גוגל התקופתיים, שמיועדים לעשות סדר.
עדכון גוגל תקופתי יכול להוריד דירוגים של אתרים מראש תוצאות החיפוש לתחתית ולהיפך.
לכן כדאי להכיר את הכללים ולשחק את המשחק בהתאם.
תוכן היה ונשאר המלך של תהליכי שיווק דיגיטלי.
אבל בניית תוכן אפקטיבי לתהליכי שיווק יכולה להיות שגויה, אם אתם מתמקדים רק ב SEO, אם אתם מעתיקים תוכן קיים, אם אתם שוכחים להיות יצירתיים ומקוריים.
תוכן יכול להיות מאמרים מקצועיים או פוסטים, סרטוני וידאו ותמונות.
אבל הוא צריך להיות איכותי, בעל ערך, כתוב היטב, משובץ עם ביטויי חיפוש ומילות מפתח – בצורה אינטליגנטית, טבעית ונעימה לגולשים – ממש כפי שקבעו ופרסמו בעדכוני גוגל האחרונים.
לקחתם חברת שיווק דיגיטלי מנוסה ואיכותית עם הצלחות מוכחות? כל הכבוד.
עכשיו אסור לכם לשכוח, שאתם הבעלים של תהליכי השיווק והמסרים שמתפרסמים בשמכם מייצגים אתכם ואת העסק שלכם.
לכן אל תשכחו להיות מעורבים.
בקשו דוחות ביצוע ותוצאות, בקשו להבין אילו תהליכים נעשים ומה האפקטיביות שלהם. ודאו שהמסרים תואמים את הערכים של העסק ושאתם מתחברים.
לקחתם חברת שיווק דיגיטלי מקצועית? אתם מקפידים להיות מעורבים? מעולה, אבל תנו לה לעבוד!
זה אמנם חשוב להיות מעורבים, להבין מה קורה וגם להעיר במידת הצורך.
אבל מעורבות יתר יכולה גם להפריע לעבודה, לפגוע בתהליכי קידום ולעכב את התוצאה הכי חשובה של תהליכי שיווק דיגיטלי – חיבור טוב עם הלקוח ובניית משפך שיווקי ליצירת המרות.
תהליכי שיווק דיגיטלי נחשבים בעידן הנוכחי לכוח המניע של עולם העסקים.
עם זאת, כדי שתהליכים אלה יפעלו באופן אפקטיבי לטובת העסק שלכם, הם צריכים להיות מחושבים, מדויקים, מאופיינים וממוקדים. במילה אחת – מקצועיים.
ליעד פתרונות פרסום היא חברת שיווק דיגיטלי שמעניקה שירותי בוטיק לעסקים, עם בעלי מקצוע ומומחים בקשת של נושאים בתחום – אנשי תוכן ואנשי SEO , מפתחים ואנשי סושיאל, מעצבים ועוד. מוכנים להביא את העסק שלכם לקדמת הבמה? דברו איתנו!
מקצוענות היא הבסיס לכל הצלחה עסקית, וזה מה שהחבר'ה של ליעד - מקצוענים. ואז מגיע רמת השירות הגבוהה והבלתי מתפשרת, מענה איכותי, מכל הלב, אכפתי, נותנים הכול כדי להיות עם העסק שלי. ממליץ לכל מי שרוצה אתר, מיתוג ובכלל לשווק את עצמו ברשת להיפגש עם ליעד ולתת לו את ההגה של השיווק בעסק שלו.
יופי של תוצרים. תהליך עבודה פשוט ונח. נהנינו מאד לעבוד ביחד אם הצוות של ליעד ובטוחים שעוד נחזור להשתמש בשירותי העיצוב שלהם
שיתוף פעולה מצויין, אחרי שיחה טלפונית הבין את קו המחשבה שלי ולקח את זה הלאה. קיבלתי בהחלט תמורה למחיר.
חבריי, אני מודה לכם מכל הלב על העבודה המקצועית שביצעתם, על היחס המשפחתי ,הייתם זמינים עבורי כמעט 24/7. תענוג גדול לעבוד איתכם. אתם מס' 1
חבר׳ה מוכשרים וסופר יצירתיים. חווית שירות נעימה, באמת חשוב להם שכל פרויקט (ולו הקטן ביותר) יצא לא פחות ממושלם! ממליץ בחום 🥇
היה לי את העונג לעבוד עם ליעד על בניית לוגו. אדם מנומס, בעל סבלנות, יצירתי ומקצועי. כל מה שצריך בעצם. מאד מומלץ.
מזה כשנתיים מסייע ליעד עובדיה למיתוג מחדש של עמותת ביה"כ "אם הבנים" בטירת כרמל, באופן מרשים, מקצועי ומסור ביותר, תוך הפגנת קשב, סבלנות ורצון לענות על הצרכים של העמותה והקהילה באופן מיטבי מיותר. ממליץ מאוד להשתמש בשירותיו המקצועיים, לא תתאכזבו !
שירות מצויין,תוצאות מדהימות,אדם משכמו ומעלה,אדיב,יצירתי,מגדיל ראש, רואה תוצאות גדולות ומהירות,ממליצה בחום
רמה מאוד גבוהה של עבודה ביצוע מאוד מקצועי יורד לפרטים הקטנים יחסי אנוש מעולים פשוט מקצוען!!!!
וואו, וואו, וואו! מרוב שהיה לי כיף לעבוד עם ליעד אין מספיק סופרלטיבים שיביעו את שביעות הרצון שלי מהעבודה עמו. פניתי אל ליעד על מנת שיעצב עבורי לוגו למשרד החדש שלי. ליעד היה קשוב מהרגע הראשון, עשה כמה סקיצות ללוגו שלי, שלא כמו מעצבים אחרים, בא פתוח לשמוע את כל הרצונות שלי ולא ויתר עד שהרגשתי שהוא עיצב את הלוגו שהוא אני. אני מאוהבת בלוגו שליעד יצר! בכל שלב הרגשתי את האכפתיות של ליעד, הרגשתי שממש חשוב לו, שכאילו הוא יוצר לעצמו את הלוגו הפרטי שלו. הרגשתי בנוח לומר לו כל מה שאני חושבת עד רמת הפסיק. וליעד, כמו מקצוען אמיתי נתן פתרונות נפלאים ויפהפיים עד סוף העבודה ותמיד עמד בזמנים! אין לי ספק שמי שיבחר לעבוד עם ליעד ייווכח גם הוא בעבודה הנעימה מולו וגם בכל היתרונות שהוא מביא איתו לעיצוב שלכם. בעתיד אני אפנה רק אליו על מנת להמשיך ולפתח את המותג שלי!
טלפון ליצירת קשר: 0544984401
תמיכה ושירות לקוחות: 0527409183
כתבו לנו: OFFICE@LIAD-SOLUTIONS.CO.IL
מייל נוסף:
OFFICE.LIAD.SOLUTIONS@GMAIL.COM
LIAD SOLUTIONS חברת פרסום בעלת וותק של 12 שנים בפרסום ושיווק עסקים, מיתוג ובניית אתרים. הגיע הרגע לקחת את העסק שלך קדימה, אנחנו ניקח את המותג שלך למקום שעליו חלמת.