Facebook Pixel Code

7 פרמטרים חשובים שצריך לקחת בחשבון שבונים אתר חדש לעסק

תוכן עניינים

לפני שמתחילים בבניית אתר לעסק יש כמה פרמטרים חשובים שחייבים לשקלל ולקחת בחשבון. כדי לבנות אתר באמת איכותי, שיציג אותנו באור חיובי לעולם וייתן מענה איכותי ללקוחות קיימים וללקוחות הפוטנציאליים שלנו חשוב להבין את המערכת שעומדת מאחורי האתר, אסטרטגיית שיווק של העסק, אסטרטגיית תוכן, עיצוב וחווית משתמש ועוד. ריכזנו עבורכם 7 פרמטרים מרכזיים שיעזרו לכם להבין כיצב האתר העסקי שלכם צריך להיבנות ועל מה חשוב לשים דגש. 

אסטרטגיה

הצעד הראשון המשמעותי בבניית אתר לעסק הוא בניית האסטרטגיה הנכונה. הבעיה המרכזית בשלב האסטרטגיה היא שהרבה אנשים לא יודעים מה התוכנית לפני שהם מתחילים. הם יודעים שהם צריכים אתר והם יודעים למה האתר שלהם צריך לשמש אבל הם הם לא הקדישו זמן למפות מה הם רוצים להציג לעולם, על עצמם ועל העסק שלהם. חשוב מאוד לעשות זאת לפני שמתחילים את תהליך הבנייה. המטרה העיקרית היא לבנות אתר עסקי מצליח ובשביל זה בעל העסק חייב לחשוב לפני על כל ההיבטים בעסק – מי אתה, מה אתה בא לשפר, מה המסר השיווקי שלך, למה לבחור בך ועוד. כאשר אתר נבנה ללא אסטרטגיה ברורה הוא עלול להיות לא ברור עבור הגולשים, לא ייצוגי עבור בעל העסק וכמובן לא ממיר.

מסע לקוח

לאחר שהבנתם מה המסר שאתם רוצים לשדר לגולשים באתר העסקי שלכם אתם כבר בנקודה שבה אתם יכולים להחליט למה אתם רוצים שהגולשים ייחשפו ואיזה דרך הם יעברו. ראשית, תצטרכו לשקול מה יהיה הרושם הראשוני של הגולש כשהוא יגיע לדף הבית או לדף הנחיתה. רושם ראשוני חשוב מאוד ויש לו משקל רציני להמשך הגלישה של הלקוח באתר או הנטישה שלו. שנית, חשוב להבין מי הלקוח הפוטנציאלי שעתיד לגלוש בעסק שלנו ולהתאים את התכנים אליו. למשל: אפליקציית טיקטוק ויוטיוב מזהות עם קהל צעיר יותר, אם העסק שלכם פונה לקהל יעד צעיר אז שילוב סרטונים של האפליקציות הללו בהחלט ידבר אל הקהל הפוטנציאלי שלכם. במהלך הבנייה עליכם לחשוב על ההיבטים שהגולש פוגש בכל נקודה – אילו דפים יקלו על הגולש לנווט באתר? איזה מידע הוא מקבל בכל דף ודף? איך הוא מגיע לעמוד הרכישה בדרך המהירה ביותר? כל אלו הם שאלות שחייבות להישאל לפני הבנייה של האתר. 

תוכן

התוכן שתספקו בזמן בניית האתר שלכם לא רק יגרום ליותר אנשים להיכנס אלא גם ישאיר את מי שנכנס זמן רב יותר באתר וליצור זמן אינטראקציה רב יותר עם המותג שלכם. זה חשוב בעיקר עבור עסקים שהמטרה הסופית שלהם היא להמיר את הגולשים ולייצר פעולת המרה מסוימת. התוכן שתספקו יעזור לכם לבלוט ולהראות סמכותיות בתחום שבו אתם עוסקים. חשוב להכיר את קהל היעד שלכם על מנת להתאים לו את התוכן המדויק עבורו. חשוב לגוון בתוכן – טקסט, תמונות, סרטונים, גרפים, טבלאות – כולם סוגים שונים של תוכן ושילוב שלהם יסייע ישמור על עניין בקרב קהל הגולשים שלכם.

עיצוב

עיצוב הוא חלק חשוב באסטרטגיה של בניית האתר שלכם אך ישנם אנשים שמייחסים חשיבות רבה מדיי בעיצוב על פני שאר הפרמטרים ואז עיצוב האתר הופך לגורם מעכב בבנייה ובקידום שלו. אנשים באופן אינסטינקטיבי נמשכים לעיצוב מושך מבחינה ויזואלית ולשם אנחנו נשאף. עיצוב איכותי, שמדויק לאסטרטגיה של העסק וזהה לערכי המותג מושך אנשים להישאר זמן רב יותר באתר. ניתן להשתמש בתבניות מוכנות לעיצוב האתר העסקי שלכם אך תהיו חייבים להתאים אותם לשפה הגרפית והטקסטואלית של המותג – לוגו, פלטת צבעים, טיפוגרפיה ועוד.

מערכות 

זכרו תמיד שלפונקציונאליות של האתר שלכם יש השפעה רבה על האופן שבו אנשים רואים את המותג שלכם. אם האתר שלכם לא מאורגן טוב ולא קל לניווט אז אנשים יקבלו רושם רע מעסק שלכם ולכן המערכות שבהם תשתמשו באתר שלכם צריכות להיות חלק מרכזי באסטרטגיית הבנייה שלכם. רוב האתרים ברחבי האינטרנט לא יזדקקו לכמות נרחבת של מערכות ומערכות מוכנות פשוטות בסגנון של WooCommerce, Shopify, Magento ואחרות, יספיקו לכם עבור הצרכים שלכם באתר.

בדיקה של באגים וטסטינג

אל תסתמכו רק על מה שאחרים אומרים. חשוב מאוד לבדוק את האתר שלכם ואת הפונקציונאליות שלו לפני שהוא פוגש את הלקוחות שלכם וכמובן גם באופן שוטף. חשוב שתראו בעיניים שלכם באיזה מקומות הלקוחות עלולים להיתקע ומה בסרגל הניווט לא עובד כמו שצריך לפני שתנועה מתחילה לזרום לאתר. הדבר האחרון שתרצו הוא להזרים טראפיק בתשלום לאתר, לבזבז את תקציב השיווק שלכם ולראות גל של גולשים נוטש את האתר כי בלתי אפשרי לנווט בו. הקדישו זמן לוודא שהכל תקין באתר והמסר מועבר בצורה ברורה אחרת כל מה שעשיתם עד לנקודה זו הוא חסר חשיבות.

ניתוח נתונים

עד שתגיעו לשלב הזה האתר שלכם כבר אמור להיות באוויר ולצבור תנועה. אחרי שהתאמתם את בניית האתר והאסטרטגיה שלו לקהל היעד הפוטנציאלי, העבודה שלכם לא נגמרה שם. שימוש באנטליקות וניתוח של נתונים זו דרך מצוינת לגרום לעסק לצמוח. בעזרת כלים לניתוח נתונים ניתן לראות כמה כניסות היו לאתר, לאיזה דפים נכנסו, איזה פעולות ביצעו, על איזה כפתורים לחצו, מאיפה הגולשים הגיעו ועוד שלל נתונים. נתונים אלה עוזרים לנו להבין אילו שינויים צריך לבצע באתר על מנת להביא תנועה ממוקדת יותר וגם להפוך את החווית המשתמש למהנה יותר עבור הלקוח.

לסיכום

עברנו על שבעת הפרמטרים החשובים ביותר שצריך לשים עליהם דגש לפני בנייה של אתר לעסק. שלב האפיון הראשוני הוא הכרחי כדי להתוות את הדרך לבונה אתרים, למעצב, ולמקדם האתרים. בשלב האסטרטגיה אנחנו מעלים על הכתוב במדויק – איך האתר צריך להיראות, למי האתר אמור לפנות ואילו מאמצים נעשה על מנת להגיע לקהל היעד שלנו.

על הכותב: אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרמעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה שרת אחסון בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

תוכן עניינים

רוצים לשמוע על חידושים בעולם המיתוג והעיצוב?
השאירו פרטים והישארו מעודכנים עם הניוזלטר שלנו :) מבטיחים לא להעביר את הפרטים שלכם כמובן.
עקבו אחרינו:
לקוחות משוויצים בנו

הטופס נשלח בהצלחה ונציגנו ייצרו אתכם קשר בקרוב

start liad solutions

לקוחות חדשים מקבלים מאיתנו 10% הנחה, רוצה לקבל פרטים נוספים?