שיווק דיגיטלי » המגזין לפרסום עסקים » 7 פרמטרים חשובים שצריך לקחת בחשבון שבונים אתר חדש לעסק
לפני שמתחילים בבניית אתר לעסק יש כמה פרמטרים חשובים שחייבים לשקלל ולקחת בחשבון. כדי לבנות אתר באמת איכותי, שיציג אותנו באור חיובי לעולם וייתן מענה איכותי ללקוחות קיימים וללקוחות הפוטנציאליים שלנו חשוב להבין את המערכת שעומדת מאחורי האתר, אסטרטגיית שיווק של העסק, אסטרטגיית תוכן, עיצוב וחווית משתמש ועוד. ריכזנו עבורכם 7 פרמטרים מרכזיים שיעזרו לכם להבין כיצב האתר העסקי שלכם צריך להיבנות ועל מה חשוב לשים דגש.
הצעד הראשון המשמעותי בבניית אתר לעסק הוא בניית האסטרטגיה הנכונה. הבעיה המרכזית בשלב האסטרטגיה היא שהרבה אנשים לא יודעים מה התוכנית לפני שהם מתחילים. הם יודעים שהם צריכים אתר והם יודעים למה האתר שלהם צריך לשמש אבל הם הם לא הקדישו זמן למפות מה הם רוצים להציג לעולם, על עצמם ועל העסק שלהם. חשוב מאוד לעשות זאת לפני שמתחילים את תהליך הבנייה. המטרה העיקרית היא לבנות אתר עסקי מצליח ובשביל זה בעל העסק חייב לחשוב לפני על כל ההיבטים בעסק – מי אתה, מה אתה בא לשפר, מה המסר השיווקי שלך, למה לבחור בך ועוד. כאשר אתר נבנה ללא אסטרטגיה ברורה הוא עלול להיות לא ברור עבור הגולשים, לא ייצוגי עבור בעל העסק וכמובן לא ממיר.
לאחר שהבנתם מה המסר שאתם רוצים לשדר לגולשים באתר העסקי שלכם אתם כבר בנקודה שבה אתם יכולים להחליט למה אתם רוצים שהגולשים ייחשפו ואיזה דרך הם יעברו. ראשית, תצטרכו לשקול מה יהיה הרושם הראשוני של הגולש כשהוא יגיע לדף הבית או לדף הנחיתה. רושם ראשוני חשוב מאוד ויש לו משקל רציני להמשך הגלישה של הלקוח באתר או הנטישה שלו. שנית, חשוב להבין מי הלקוח הפוטנציאלי שעתיד לגלוש בעסק שלנו ולהתאים את התכנים אליו. למשל: אפליקציית טיקטוק ויוטיוב מזהות עם קהל צעיר יותר, אם העסק שלכם פונה לקהל יעד צעיר אז שילוב סרטונים של האפליקציות הללו בהחלט ידבר אל הקהל הפוטנציאלי שלכם. במהלך הבנייה עליכם לחשוב על ההיבטים שהגולש פוגש בכל נקודה – אילו דפים יקלו על הגולש לנווט באתר? איזה מידע הוא מקבל בכל דף ודף? איך הוא מגיע לעמוד הרכישה בדרך המהירה ביותר? כל אלו הם שאלות שחייבות להישאל לפני הבנייה של האתר.
התוכן שתספקו בזמן בניית האתר שלכם לא רק יגרום ליותר אנשים להיכנס אלא גם ישאיר את מי שנכנס זמן רב יותר באתר וליצור זמן אינטראקציה רב יותר עם המותג שלכם. זה חשוב בעיקר עבור עסקים שהמטרה הסופית שלהם היא להמיר את הגולשים ולייצר פעולת המרה מסוימת. התוכן שתספקו יעזור לכם לבלוט ולהראות סמכותיות בתחום שבו אתם עוסקים. חשוב להכיר את קהל היעד שלכם על מנת להתאים לו את התוכן המדויק עבורו. חשוב לגוון בתוכן – טקסט, תמונות, סרטונים, גרפים, טבלאות – כולם סוגים שונים של תוכן ושילוב שלהם יסייע ישמור על עניין בקרב קהל הגולשים שלכם.
עיצוב הוא חלק חשוב באסטרטגיה של בניית האתר שלכם אך ישנם אנשים שמייחסים חשיבות רבה מדיי בעיצוב על פני שאר הפרמטרים ואז עיצוב האתר הופך לגורם מעכב בבנייה ובקידום שלו. אנשים באופן אינסטינקטיבי נמשכים לעיצוב מושך מבחינה ויזואלית ולשם אנחנו נשאף. עיצוב איכותי, שמדויק לאסטרטגיה של העסק וזהה לערכי המותג מושך אנשים להישאר זמן רב יותר באתר. ניתן להשתמש בתבניות מוכנות לעיצוב האתר העסקי שלכם אך תהיו חייבים להתאים אותם לשפה הגרפית והטקסטואלית של המותג – לוגו, פלטת צבעים, טיפוגרפיה ועוד.
זכרו תמיד שלפונקציונאליות של האתר שלכם יש השפעה רבה על האופן שבו אנשים רואים את המותג שלכם. אם האתר שלכם לא מאורגן טוב ולא קל לניווט אז אנשים יקבלו רושם רע מעסק שלכם ולכן המערכות שבהם תשתמשו באתר שלכם צריכות להיות חלק מרכזי באסטרטגיית הבנייה שלכם. רוב האתרים ברחבי האינטרנט לא יזדקקו לכמות נרחבת של מערכות ומערכות מוכנות פשוטות בסגנון של WooCommerce, Shopify, Magento ואחרות, יספיקו לכם עבור הצרכים שלכם באתר.
אל תסתמכו רק על מה שאחרים אומרים. חשוב מאוד לבדוק את האתר שלכם ואת הפונקציונאליות שלו לפני שהוא פוגש את הלקוחות שלכם וכמובן גם באופן שוטף. חשוב שתראו בעיניים שלכם באיזה מקומות הלקוחות עלולים להיתקע ומה בסרגל הניווט לא עובד כמו שצריך לפני שתנועה מתחילה לזרום לאתר. הדבר האחרון שתרצו הוא להזרים טראפיק בתשלום לאתר, לבזבז את תקציב השיווק שלכם ולראות גל של גולשים נוטש את האתר כי בלתי אפשרי לנווט בו. הקדישו זמן לוודא שהכל תקין באתר והמסר מועבר בצורה ברורה אחרת כל מה שעשיתם עד לנקודה זו הוא חסר חשיבות.
עד שתגיעו לשלב הזה האתר שלכם כבר אמור להיות באוויר ולצבור תנועה. אחרי שהתאמתם את בניית האתר והאסטרטגיה שלו לקהל היעד הפוטנציאלי, העבודה שלכם לא נגמרה שם. שימוש באנטליקות וניתוח של נתונים זו דרך מצוינת לגרום לעסק לצמוח. בעזרת כלים לניתוח נתונים ניתן לראות כמה כניסות היו לאתר, לאיזה דפים נכנסו, איזה פעולות ביצעו, על איזה כפתורים לחצו, מאיפה הגולשים הגיעו ועוד שלל נתונים. נתונים אלה עוזרים לנו להבין אילו שינויים צריך לבצע באתר על מנת להביא תנועה ממוקדת יותר וגם להפוך את החווית המשתמש למהנה יותר עבור הלקוח.
עברנו על שבעת הפרמטרים החשובים ביותר שצריך לשים עליהם דגש לפני בנייה של אתר לעסק. שלב האפיון הראשוני הוא הכרחי כדי להתוות את הדרך לבונה אתרים, למעצב, ולמקדם האתרים. בשלב האסטרטגיה אנחנו מעלים על הכתוב במדויק – איך האתר צריך להיראות, למי האתר אמור לפנות ואילו מאמצים נעשה על מנת להגיע לקהל היעד שלנו.
על הכותב: אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרמעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שרת אחסון בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.
מקצוענות היא הבסיס לכל הצלחה עסקית, וזה מה שהחבר'ה של ליעד - מקצוענים. ואז מגיע רמת השירות הגבוהה והבלתי מתפשרת, מענה איכותי, מכל הלב, אכפתי, נותנים הכול כדי להיות עם העסק שלי. ממליץ לכל מי שרוצה אתר, מיתוג ובכלל לשווק את עצמו ברשת להיפגש עם ליעד ולתת לו את ההגה של השיווק בעסק שלו.
יופי של תוצרים. תהליך עבודה פשוט ונח. נהנינו מאד לעבוד ביחד אם הצוות של ליעד ובטוחים שעוד נחזור להשתמש בשירותי העיצוב שלהם
שיתוף פעולה מצויין, אחרי שיחה טלפונית הבין את קו המחשבה שלי ולקח את זה הלאה. קיבלתי בהחלט תמורה למחיר.
חבריי, אני מודה לכם מכל הלב על העבודה המקצועית שביצעתם, על היחס המשפחתי ,הייתם זמינים עבורי כמעט 24/7. תענוג גדול לעבוד איתכם. אתם מס' 1
חבר׳ה מוכשרים וסופר יצירתיים. חווית שירות נעימה, באמת חשוב להם שכל פרויקט (ולו הקטן ביותר) יצא לא פחות ממושלם! ממליץ בחום 🥇
היה לי את העונג לעבוד עם ליעד על בניית לוגו. אדם מנומס, בעל סבלנות, יצירתי ומקצועי. כל מה שצריך בעצם. מאד מומלץ.
מזה כשנתיים מסייע ליעד עובדיה למיתוג מחדש של עמותת ביה"כ "אם הבנים" בטירת כרמל, באופן מרשים, מקצועי ומסור ביותר, תוך הפגנת קשב, סבלנות ורצון לענות על הצרכים של העמותה והקהילה באופן מיטבי מיותר. ממליץ מאוד להשתמש בשירותיו המקצועיים, לא תתאכזבו !
שירות מצויין,תוצאות מדהימות,אדם משכמו ומעלה,אדיב,יצירתי,מגדיל ראש, רואה תוצאות גדולות ומהירות,ממליצה בחום
רמה מאוד גבוהה של עבודה ביצוע מאוד מקצועי יורד לפרטים הקטנים יחסי אנוש מעולים פשוט מקצוען!!!!
וואו, וואו, וואו! מרוב שהיה לי כיף לעבוד עם ליעד אין מספיק סופרלטיבים שיביעו את שביעות הרצון שלי מהעבודה עמו. פניתי אל ליעד על מנת שיעצב עבורי לוגו למשרד החדש שלי. ליעד היה קשוב מהרגע הראשון, עשה כמה סקיצות ללוגו שלי, שלא כמו מעצבים אחרים, בא פתוח לשמוע את כל הרצונות שלי ולא ויתר עד שהרגשתי שהוא עיצב את הלוגו שהוא אני. אני מאוהבת בלוגו שליעד יצר! בכל שלב הרגשתי את האכפתיות של ליעד, הרגשתי שממש חשוב לו, שכאילו הוא יוצר לעצמו את הלוגו הפרטי שלו. הרגשתי בנוח לומר לו כל מה שאני חושבת עד רמת הפסיק. וליעד, כמו מקצוען אמיתי נתן פתרונות נפלאים ויפהפיים עד סוף העבודה ותמיד עמד בזמנים! אין לי ספק שמי שיבחר לעבוד עם ליעד ייווכח גם הוא בעבודה הנעימה מולו וגם בכל היתרונות שהוא מביא איתו לעיצוב שלכם. בעתיד אני אפנה רק אליו על מנת להמשיך ולפתח את המותג שלי!
טלפון ליצירת קשר: 0544984401
תמיכה ושירות לקוחות: 0527409183
כתבו לנו: OFFICE@LIAD-SOLUTIONS.CO.IL
מייל נוסף:
OFFICE.LIAD.SOLUTIONS@GMAIL.COM
LIAD SOLUTIONS חברת פרסום בעלת וותק של 12 שנים בפרסום ושיווק עסקים, מיתוג ובניית אתרים. הגיע הרגע לקחת את העסק שלך קדימה, אנחנו ניקח את המותג שלך למקום שעליו חלמת.